Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy van az, hogy ha nem...

Hogy van az, hogy ha nem csatolom be az övet az autóba megbüntethetnek, de a nagymotorokra nem köteleznek egy háttámlát se? Negyven kilós csajok utasként szinte lebegnek a motorokon.

Figyelt kérdés
máj. 30. 05:51
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
100%
Egy balesetben szerinted mit segít egy háttámla?
máj. 30. 05:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
51%
Motorra elég ha bugyit vesznek fel a csajok.
máj. 30. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
60%

A társadalom valahogy elfogadta, hogy a motor egy veszélyes kategória. 18-szor nagyobb az esély a halálra mint autó vezetés közben.

A bukósisakot előirták. Ez annak idején kimérhetöen egy kis javulást hozott a statisztikában. Más technikai lehetőség nemigen van. A motorhoz hozzászíjazott motoros ötlete biztosan felmerült már, de valszeg nem lenne ésszerű.

máj. 30. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 A kérdező kommentje:

"Egy balesetben szerinted mit segít egy háttámla?"

Semmit, de gyorsításnál nem esik hátra...

máj. 30. 06:48
 5/26 anonim ***** válasza:
100%
#4 Gyorsításnál nem esnek hátra. Probléma megoldva.
máj. 30. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
100%

"Hogy van az, hogy ha nem csatolom be az övet az autóba megbüntethetnek, de a nagymotorokra nem köteleznek egy háttámlát se?"

Jól.

máj. 30. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:

Mert hülye a rendszer. Amerikában pl. lobbiznak azért, hogy motorra sisak se kelljen. Én akkor is teljes felszerelésben motorozok, ha 40 fokban csak a sarki dohányboltba megyek, mert engem erre neveltek, és nekem ez fontos. De autóm lakott területen belül simán elfelejtem bekötni az övet, és nem is szeretem. Amúgy az első a biztonság, és mivel sokkal többen autóznak, és alapból nem kéne kockázatosnak lennie, hiszen a közlekedés egyik legalapvetőbb módja, érthető, hogy erősebben van szabályozva. Angliában pl. távolsági buszon is kötelező a biztonsági (legalábbis amikor 2010-ben ott voltam, kötelező volt), ha felállsz a buszon, ami pl. egy osztálykiránduláson nálunk tökre elfogadható dolog, a sofőr egyből megáll az út szélén, és nem megy tovább, amíg nem ülsz vissza a helyedre, mert nem kockáztatja, hogy gyereknek baja essen.

Népe-országa válogatja, ki hogyan áll ezekhez hozzá. Én úgy vagyok vele, hogy ha valaki elmúlt 18, engem nem érdekel, beköti-e magát, de sok a hülye ember, akiknek a saját érdekükben ezt szabályba kell foglalni, mert különben nem tudatos döntés folyamán veszélyeztetné magát, hanem idiótaságból.

máj. 30. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:
Viszont azt hozzáteszem, hogy motorra felesleges a háttámla, engem az akaszt ki, amikor félig hátradőlve a kapaszkodót használja az utas, mert az a kapaszkodó amúgy nem az utas miatt van ott, és a motoros hibája, hogy nem tanítja meg az utasának, hogyan üljön a motoron. Ha jó az utas, a kezét kitárhatja, és nem esik le a motorról. Sőt, engem rutinpályán sokszor így oktattak, amikor valami nem ment, oktató maga mögé ülhetett, karomat széttárva nem nyúlhatok sehova, hogy érezzem, hogyan kéne ülni a motoron vezetőként is.
máj. 30. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 A kérdező kommentje:
Mindenbe egyetértek veled utólsó, de a motoron történő utas szállítás háttámla nélkül rendkívül veszélyes. Nyilván nem az ésszel történő közlekedésre gondolok. Na ha engem az oktató maga mögé ültetett volna nem lenne jogsim. Máig nem ülök föl senki mögé, mert mindig ellenkezőleg dőltem, félve a leeséstől. Magam viszont egy keréken is kanyarodok derékszögben. Egyszerűen ha nem érzem a kormányt, nem ülök rá...
máj. 30. 13:13
 10/26 anonim ***** válasza:
Kb. csak a chopperen van háttámla. És le is szállhat mögülem az az utas, aki hátradől. Az utas is aktív tagja a motorozásnak. Ahogy én a tankor a combommal tartom, úgy kell neki hozzám tapadnia. Amikor lazítok, lazítson. Amikor dőlök, dőljön velem, amerre fordul a fejem, forduljon arra ő is. Nem értem, mit kell a kormányon érezni. Pont, ha nem lazul el a karod meg kb. az egész felsőtested csípő felett, hanem idegből kapaszkodsz, akkor nem jól mozogsz, rángatod a gázt stb. Kérdezz meg bárkit, aki lovagol, a gyeplőbe sem kapaszkodunk, mintha az életünk múlna rajta, az finom terelgetésre, jelzésre van, viszont bokától derékig jó technika szükséges. Lehet, hogy van jogsid, de rád férne egy-két kis sebességű vezetéstechnikai tréning.
máj. 30. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!