Ha az autó üzemképes volt, miközben lehetségesen felvillant az olajnyomást jelző lámpa, akkor még nincs nagy baj? Emellett kanyarodás közben mitől lehet kopogó hangja a kocsinak? Összefügghet a kettő?
Nem emlékszem, hogy a céges autót úgy raktam-e le, hogy megjelenhetett az "olajnyomás" lámpa. Talán párszor megjelent, pontosan nem emlékszem, péntek volt már.
A lényeg, hogy az autóval rendben visszaértem a bázisra, furcsa motorhangja nem volt, teljesítménycsökkenést nem érzékeltem. Azonban picit nagyobb kanyaroknál kopogó hangot adott ki vezetés közben.
Mivel nem fix a területem, ezért mindig más kocsit vezetek, de az elmúlt két hétben nálam volt, különösebben semmit sem vettem észre.
Mivel jövő héten szabadságon vagyok, így jeleztem a főnökhelyettesnek, hogy azért nézzék meg, után kell-e tölteni az olajat. Sajnos mivel későn végeztem, és nem volt nyitva a tároló, már nem tudtam feltölteni olaj hiányában.
Köszönöm a válaszokat!
Tegnap leraktam a munkahelyen. Ment rendesen, úgy állítottam le. Mivel már péntek volt, ezért nem emlékszem rá, hogy mit jelzett ki. Az autót előtte két hettel más használta. Nem tudom, hogy mikor töltötte utoljára olajjal. A kopogó hangot adta ki kanyaroknál, néha.
A lényeg, hogy ha normál járatas mellett a kopogó hang megjelenése mellett futott az autó, akkor nem lehet negy baj, vagy?
Tipikus jele az alacsony olajszintnek. Kanyarban az olaj a karter fala fele mozdul es mar levegot sziv az olajpumpa.
Ezert a magasabb zajszint, ahogy megkapja a kenest ujra elcsendesul.
Abbol a motorbol ca. 1,5 liter olaj hianyzik.
#3 Tehát akkor baj nem lehet, de után kell tölteni olajjal, ha jól értem.
Már szóltam nekik, hogy töltsék meg mindenképp.
Hasznalni nem hasznal egy motornak meg turbonak se ha kenes nelkul megy, de talan tulelik. Egyebkent a piros olajlampa jelentese az, hogy azonnal allitsd le a motort.
Eddig nem szabadna eljutni se, mert legalabb 5 ezrenkent illik ranezni es utantolteni az olajat.
Azzal tisztában vagyok, hogy mit jelent a pirosan világító jel, viszont nem is emlékszem rá, hogy felvillant.
Az egyértelműen észrevett jelzés az a kopogó hang volt és ez mind pénteken kezdődött. Csütörtökön a lámpa semmiképpen sem világíthatott és a kopogás sem volt észlelhető. Ez mind pénteken, vagyis tegnap jött ki.
A kérdés akkor így már az volt, hogy ezáltal baj nem keletkezhetett és utána kell csak tölteni olajjal? Valamint hogy a kopogás és az olaj alacsony szintje összefüggésben lehet-e egymással?
Szerencsére csak élesebb kanyaroknál jött ki a kopogás.
Talán nem lesz gond. Köszönöm a válaszokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!