Miért megy el a robogó ereje egy bizonyos sebesség tartományban?
Honda Today 50 4t karburátoros robogóról van szó. Tartott gáznál, álló helyből megindul szépen, kb. 25km/h-ig gyorsul ahogy kell, ott viszont elmegy az ereje és 32km/h körül jön vissza ahonnan megint szépen gyorsul.
Hengerszett ki lett cserélve egy jó minőségűre, szelephézag beállítva, hengerfej becsiszolva, karburátoron is minden stimmel és az üzemanyag rendszerben sincs semmi rendellenesség (megnéztük ejtőtankos megoldással is, azzal is ugyanúgy fennáll a probléma), illetve a levegő ellátással sincs semmi probléma. Kompresszióban szinte gyári adatot mérni. Kipufogó is át lett rá rakva másik példányról hátha ott a gebasz, de azzal se oldódott meg. Hajtásban is minden hibátlan, variátor, kuplung nemrég voltak cserélve, a szíj is vadonatúj. Gyújtáskapcsoló is lett átrakva bele másik működő darabból, de azzal de azzal se múlt el, így teljesen meg vagyok lőve.
Abszolút semmi ötletem nincsen már, hogy mi lehet a baja és nagyon bosszantó tekintve, hogy egy faék egyszerűségű technikáról beszélünk (4t, 50ccm, acélhenger, karburátor).
Egy 50 cc-s motortól ne várj csodát.
Ilyen a benzinmotor karakterisztikája. Kis fordulaton harmat gyenge, azután - ahogy növeled a fordulatot- jön egy plató a teljesítményben.
Amikor először volt motorom akkor én is így álltam hozzá.
Én is varoátorra tippelek. Kb annál a sebességnél fog be a kuplung. Ha a variátorba túl nagy súlyok/túl gyenge kontraszt rugó van akkor már rég végigváltotta a fokozatokat és amikor a kuplung befog olyan mintha 5ösben akarnál indulni vele.
Persze így neten nem lehet pontosan megmondani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!