Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért lehet egy autóval...

Miért lehet egy autóval 250-el is menni ha csak 130-cal szabad?

Figyelt kérdés

2024. máj. 24. 02:05
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

9.

Nagyon félreérted.

Először is, de, Németországban van csak ilyen. Ausztráliában vagy Dél-Amerikában nincs és nem is fog átjönni az az autó a vízen. Másodszor, tisztában vagyok azzal, amiket leírtál. Senki nem mondta, hogy olyan autót kell gyártani, ami utolsó fokozatban másfél perc gyorsulás után éppen kiköhögi a 130-at 7 ezres fordulaton. Én azt írtam, hogy gyakorlatilag az út az lenne, hogy legyártják azt a 150-200 lóerős Passatot vagy Mondeot vagy bármit, ami nyilván könnyedén viszi a 130-at, aztán lekorlátozzák 150 km/h-ban. (És emiatt jó eséllyel sokszor az utolsó fokozat már nem is kéne, hogy beépítésre kerüljön.) Ha úgy tetszik, a kérdés tehát az, hogy miért 250-nél van korlátozás (legalábbis a német autókban) vagy semennyinél?

A példád is teljesen rossz: nem azért nem futok gyaloglás helyett, mert akkor hamarabb tönkremegy mindenem (sőt, még inkább jobb is lenne, mert edzettebb lennék), hanem mert rövidtávon elfogy az energiám. Az autóé nem fogy el, amíg van benzin, hanem valóban hamarabb tönkremegy. Talán. Azért csak talán, mert nem a nagy sebesség az ellensége, sokkal inkább az, hogy hogyan használják általában (hidegen tapossák, intenzív gyorsítás, fékezés stb) és legfőképpen hogy mennyit fut. Attól még nem fog számottevően hamarabb kinyiffanni, hogy ugyanannyi km-t 200-zal vagy 120-szal teljesítettek-e.

2024. máj. 24. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
100%

#11


1. Nem Németország az egyetlen hely. Itt Magyarországon is kihasználható, legálisan. Gondolkozz még egy kicsit.


2. Nem korlátozhatják gyárilag 130-nál, 150-nél, vagy bárhol ilyen alacsonyan, lásd: 1. pont


3. Azért 250-nél korlátozzák, mert a forgalomban kapható hétköznapi gumik esetében a legnagyobb sebességindex a V, ami 240km/h-ig van minősítve. Afelett már csak a W és Y van, amit kb. senki sem vesz utcai autóra.


4. A példámmal semmi baj nincsen. A tönkremenetelt a te esetedben nem úgy értettem, hogy a nap végére széthullanak az ízületeid. A kimerültség is épp ugyanúgy beletartozik. Ha mindenhová futnál megállás nélkül, akkor délelőtt 9-re már nullán lennél. Hátravan még majdnem az egész nap, te pedig rottyon vagy. Autók esetében ugyanez a helyzet: ha így lennének használva, 0-24 üveghangon, akkor elindulsz reggel a hosszú utadra, 9-kor meg már az út szélén állsz. Hátravan még az egész nap/út, az autó meg off.


5. Senki sem mondta, hogy a sebesség ellensége lenne az autónak. Ilyet egy szóval sem említettem.

2024. máj. 25. 05:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!