Miért lehet egy autóval 250-el is menni ha csak 130-cal szabad?
"Miért lehet egy autóval 250-el is menni ha csak 130-cal szabad?"
Röviden: mert megvan hozzá a teljesítmény.
Hosszabban: Egyrészt a vevők igényei miatt, másrészt a könnyebb országúti előzések megkönnyítése céljából az autók teljesítménye az egyenletes menet igényéhez képest nagy. És az új autóknál egyre nő.
És a nagyobb teljesítmény, az -azonos egyéb adottságok mellett- nagyobb végsebességet jelent.
Tehát itt egyesek szerint azért gyártanak a Földön 130-nál gyorsabb autókat, mert hátha Németországba mennek vele, ahol sosem volt korlátozás (de volt), és mindig is így marad ott (ki tudja).
Valójában teljesen felesleges. Az autó persze gyorsuljon jól, vagyis a teljesítmény legyen meg, de pl ha nem lenne benne 6. megy 7.fokozat, akkor biza nem nagyon menne az 150 felett, mert nem lenne meg hozzá az áttétel. Mégis beleteszik.
#8 Ez több sebből is vérzik.
1. Bár én nem írtam Németországot, de bizonyára ők is úgy értették, hogy az csak egy példa, de közel sem az egyetlen opció, amikor kihasználható.
2. A váltós dolog is hülyeség, az én 5 fokozatú, 115LE 1.6 szívóbenzinem is kitol magából 200km/h-t.
3. A #6-os válaszom még mindig él. Gondold végig. Ha nem megy, segítek: te miért nem futsz állandóan mindenhová? Miért gyalogolsz, ha tudsz futni is? Azért, mert folyamatosan a határon üzemelni roppant káros. Neked épp úgy kiemelkedően megterhelő és ezáltal rövid időn belül káros lenne, ha megállás nélkül mindenhova futnál, mint ahogy ez megterhelő és káros lenne az autó számára is, ha úgy lenne képes 130-cal menni, hogy az már az abszolút vége lenne, hétezres fordulaton tiltáson. Elárulom, hogy az autók ERŐSEN fojtva vannak. Mindegyik. Sok típusnál látható például az, hogy ugyanazzal a motorkóddal 2 vagy akár 3 különböző teljesítményű modell is létezik. Ha ugyanaz a motor, akkor szerinted mitől erősebb egyik a másiknál? Attól, hogy a motor teljesítményét manapság nem a fizikai törvények, hanem a vezérlőegység határozza meg. Lásd: chiptuning. A vezérlőegységek programjával gyárilag lefojtják a teljesítményt, pont azért, hogy a motort kíméljék és megbízhatóbbak legyenek. Ha két ugyanolyan motornál van két eltérő teljesítmény, akkor elmondható, hogy a gyengébb megbízhatóbb, mint az erősebb, mert kisebb teljesítmény = kisebb terhelés = hosszabb élettartam. Errefel ti azt mondjátok, hogy tervezzék úgy az autókat, hogy üveghangon 130 legyen a vége. Gratulálok az ütős logikátokhoz. Bezzeg ha lenne egy ilyen autó, megvennétek újonnan a szalonból, aztán fél év és 10 ezer kilométer után széthullana a motor, akkor nyilván ti lennétek a leginkább felháborodva. Ami jogos, egy vadiúj autó ne 10 ezer kilométert bírjon, dehát ti akartátok ezt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!