1993-as Suzuki Swift teljesen más lett szervíz után, mit csinálhattak rajta?
Az elvégzett munka:
Olajcsere, szűrőcsere, O-gyűrű csere, vízpumpa csere, főtengelyszimmering csere, ajtózár javítás.
A szervíz előtti állapothoz képest:
-Jobban kell pörgetni a motort.
- Ugyanazokhoz a gyorsításokhoz eggyel alacsonyabb sebességfokozat, és padlógáz / majdnem padlógáz szükséges. De mindez lomhábban történik, körforgalomba pl nem tudok úgy beugrani biztonsággal mint régen, álldogálnom kell mint f*sz a lakodalomban, hogy eléggé kitisztuljon hogy bemehessek.
- Régen ha egy kicsit már elindult az autó, válthattam kettesbe. Ehhez most legalább 10km/h szükséges, különben elkezd remegni meg rángatni.
- Összességében lomhább lett.
- Határozottan lehetett érezni és hallani, amikor a kuplungot visszaengedtem, most ilyen nincs.
Négyszeri eset: 10-20 km/h közötti sebességtartományban, 2-3-as sebességfokozatban, nagyobb sebességről történő lassítás és leváltást követően a gázpedál nyomkodására a motor egyáltalán nem reagál ( padlóig nyomom a gázpedált ), hangja sincs, olyan, mintha lefulladt volna. De nem kezdett el rezegni meg rángatni, mint amikor lefullad, és két esetben a gázpedál nyomkodása és váltogatás után újra működni kezdett. Másik képt esetben újra kellett indítani a motort, akkor gondolom lefulladhatott, de nem értem, hogy csinálhatta ezt bármilyen rángatás nélkül, és a remegős fázis átugrásával.
Index időnként nem működik egyik irányba sem, kattogást se hallani és a lámpája sem világít a műszerfalon. Korábban soha nem csinált ilyet.
Sofőroldali ajtót csak akkor lehet csukni, ha leszedem az akksit a kocsiról. Ellenkező esetben elsőre bezár, de pár próbálkozás után újra lehet nyitni.
A szerelő azzal próbálja magyarázni a dolgot, hogy régi a kocsi, és ennyit kell elvárni tőle. Én pedig rosszul emlékszem rá, hogy milyen volt korábban, és ez a hirtelen támadt amnézia teljesen véletlenül kezdődött pont akkor, amikor leadtam nekik javításra.
Amúgy egy éve vezetem ezt az autót. Az előző kocsim egy 1996-os Fiat Punto volt, azt három évig vezettem.
Szerintetek mi lehet a probléma?
Hajjaj , nagy a baj ha 10 km/h-ig megkell huzatni hogy feltudj kapcsolni.
Valamit nagyon elállítottak ott.
"Szerintetek mi lehet a probléma?"
Ha nem képzelődsz és ennyi független hiba (ajtózár, index, gázreakció, erő) egyszerre jelentkezett, akkor azt mondanám, hogy az elektronika kapott egy nagy feszültségcsúcsot, ami károsította.
Vagy valamilyen -minden tápfeszültséget csökkentő- érintkezési hiba a közös ok.
Köszönöm szépen a segítőkész válaszokat. Fejlemény az ügyben: tegnapi nap folyamán indulást követően, egyenes, vízszintes úton 2-esben padlógázzal nagynehezen 25-ig gyorsult csak fel, ott elkezdett gyengélkedni, de még nem halt meg. Ezt követően szokásos módon felgyorsultam 50-ig, ekkor már 5-ösben volt. Itt kezdett el határozottan leesni a fordulatszám, és csökkenni a sebesség, 40-nél leváltottam hármasba, és erős gáz mellett próbáltam visszaengedni a kuplungot de semmi. Padlógázzal, kinyomott kuplunggal a motor szépen elkezdett lassulni, majd megállt, és kb negyed óra múlva indult csak újra nagy nehezen, sokadik próbálkozásra.
Természetesen viszem vissza a szervízbe, addig nem megyek vele, de érdekel, házha a plusz infó alapján van valami új ötletetek.
Zár viselkedése azóta annyit változott, hogy ha a sofőrülésről belülről csukok egyet, akkor csak a két hátsót zárja le mellé, az anyósülést már nem.
#3: Igen, én voltam...bocsi, hogy nem találtalak el, legközelebb igyekszem jobban célozni. :-)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!