Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1993-as Suzuki Swift teljesen...

1993-as Suzuki Swift teljesen más lett szervíz után, mit csinálhattak rajta?

Figyelt kérdés

Az elvégzett munka:

Olajcsere, szűrőcsere, O-gyűrű csere, vízpumpa csere, főtengelyszimmering csere, ajtózár javítás.


A szervíz előtti állapothoz képest:


-Jobban kell pörgetni a motort.

- Ugyanazokhoz a gyorsításokhoz eggyel alacsonyabb sebességfokozat, és padlógáz / majdnem padlógáz szükséges. De mindez lomhábban történik, körforgalomba pl nem tudok úgy beugrani biztonsággal mint régen, álldogálnom kell mint f*sz a lakodalomban, hogy eléggé kitisztuljon hogy bemehessek.

- Régen ha egy kicsit már elindult az autó, válthattam kettesbe. Ehhez most legalább 10km/h szükséges, különben elkezd remegni meg rángatni.

- Összességében lomhább lett.

- Határozottan lehetett érezni és hallani, amikor a kuplungot visszaengedtem, most ilyen nincs.


Négyszeri eset: 10-20 km/h közötti sebességtartományban, 2-3-as sebességfokozatban, nagyobb sebességről történő lassítás és leváltást követően a gázpedál nyomkodására a motor egyáltalán nem reagál ( padlóig nyomom a gázpedált ), hangja sincs, olyan, mintha lefulladt volna. De nem kezdett el rezegni meg rángatni, mint amikor lefullad, és két esetben a gázpedál nyomkodása és váltogatás után újra működni kezdett. Másik képt esetben újra kellett indítani a motort, akkor gondolom lefulladhatott, de nem értem, hogy csinálhatta ezt bármilyen rángatás nélkül, és a remegős fázis átugrásával.


Index időnként nem működik egyik irányba sem, kattogást se hallani és a lámpája sem világít a műszerfalon. Korábban soha nem csinált ilyet.


Sofőroldali ajtót csak akkor lehet csukni, ha leszedem az akksit a kocsiról. Ellenkező esetben elsőre bezár, de pár próbálkozás után újra lehet nyitni.


A szerelő azzal próbálja magyarázni a dolgot, hogy régi a kocsi, és ennyit kell elvárni tőle. Én pedig rosszul emlékszem rá, hogy milyen volt korábban, és ez a hirtelen támadt amnézia teljesen véletlenül kezdődött pont akkor, amikor leadtam nekik javításra.

Amúgy egy éve vezetem ezt az autót. Az előző kocsim egy 1996-os Fiat Punto volt, azt három évig vezettem.


Szerintetek mi lehet a probléma?



2024. máj. 22. 10:59
 1/5 anonim ***** válasza:

Hajjaj , nagy a baj ha 10 km/h-ig megkell huzatni hogy feltudj kapcsolni.

Valamit nagyon elállítottak ott.

2024. máj. 22. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 krwkco ***** válasza:

"Szerintetek mi lehet a probléma?"

Ha nem képzelődsz és ennyi független hiba (ajtózár, index, gázreakció, erő) egyszerre jelentkezett, akkor azt mondanám, hogy az elektronika kapott egy nagy feszültségcsúcsot, ami károsította.

Vagy valamilyen -minden tápfeszültséget csökkentő- érintkezési hiba a közös ok.

2024. máj. 22. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
0%
Akkor Te voltál az a paraszt, aki majdnem nekem jött a körforgalomban???
2024. máj. 22. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Szerintem valamilyen csatlakozót nem dugott vissza vagy nem rendesen pl. légtömegmérőt ha van benne, testelést megsértette valahol, valamelyik biztosíték kiment mert zárlatot csinált valamivel. Ilyenekre tudok gondolni.
2024. máj. 22. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a segítőkész válaszokat. Fejlemény az ügyben: tegnapi nap folyamán indulást követően, egyenes, vízszintes úton 2-esben padlógázzal nagynehezen 25-ig gyorsult csak fel, ott elkezdett gyengélkedni, de még nem halt meg. Ezt követően szokásos módon felgyorsultam 50-ig, ekkor már 5-ösben volt. Itt kezdett el határozottan leesni a fordulatszám, és csökkenni a sebesség, 40-nél leváltottam hármasba, és erős gáz mellett próbáltam visszaengedni a kuplungot de semmi. Padlógázzal, kinyomott kuplunggal a motor szépen elkezdett lassulni, majd megállt, és kb negyed óra múlva indult csak újra nagy nehezen, sokadik próbálkozásra.

Természetesen viszem vissza a szervízbe, addig nem megyek vele, de érdekel, házha a plusz infó alapján van valami új ötletetek.

Zár viselkedése azóta annyit változott, hogy ha a sofőrülésről belülről csukok egyet, akkor csak a két hátsót zárja le mellé, az anyósülést már nem.

#3: Igen, én voltam...bocsi, hogy nem találtalak el, legközelebb igyekszem jobban célozni. :-)

2024. máj. 25. 17:19

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!