Egy modern tárcsafékes autón ha lereszeli valaki a
fékbetét éleit, akkor mit fog ez okozni?
A fékerő minimálisan csökken, semmi jelentősége nincsen, még ezzel együtt is BŐVEN elegendő lesz a fékerő.
Akkor szoktuk a betét éleit leköszörülni, ha használt tárcsára rakjuk rá. Van, amikor még jó a tárcsa vastagsága, tehát nem kell cserélni, viszont már nem új, tehát van egy kicsi válla neki. Ha erre felraksz natúr egy új szett betétet, akkor a betét kopófelülete felfekszik a tárcsa vállára és csak abban a pici vonalban fognak érintkezni egymással. Ez nyikorgáshoz, illetve kifejezetten alacsony fékerőhöz vezet. Ilyenkor le kell köszörülni a betét éleit, hogy ne érjenek hozzá a tárcsa vállához, így a betét teljes felülete fog érintkezni a tárcsával, nem fog nyikorogni, fékerő megfelelő lesz, nincs probléma.
Hátránya nincs. Persze technikailag van egy nagyon minimális fékerő veszteség, de a kopófelület 99.9%-a megmarad, szóval teljesen irreleváns ez a veszteség.
2024. máj. 18. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
Már miért kellene lereszelni?
2024. máj. 18. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 A kérdező kommentje:
#1 Köszönöm. Vadi új féktárcsa és betét van az autón, de valami hangot hallottam a kerék felől, ezért lereszeltem a fékbetét széleit. Nem oldotta meg, de reméltem ezzel nem okoztam kárt. Szerencsére akkor nem. Mégegyszer köszi.
[link]
Ilyennel kell bekenni a fékbetét HÁTULJÁT! Ez rögzíti a betétet a nyereghez és nem fog nyikorogni, pl a Textar, Bosch szokott.
2024. máj. 18. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 A kérdező kommentje:
#4 Köszönöm, de nem nyikorog, hanem útközben fék nyomása nélkül is olyan súrlódó hangot ad. Szerintem nem a tárcsa és a betét márkája okozza. Valami más gond lehet ott a keréknél. TRW márka egyébként a tárcsa és a betét is. Kerékcsapágyak is újak, nem ér bele semmi, nem tudok rájönni mi okozhatja. El tudom tolni az autót üresben, szóval szerintem nem fog a fék, fék nyomása nélkül.
6/11 A kérdező kommentje:
Kerékhelyzetével változó hang, szóval akkor gumira tippelek, de azt is néztem, nincs kiálló rész se semmi hasonló hiba rajta.
hú trw betétet de utálom. úgy porol hogy megőrülsz, amúgy valami mégiscsak hozzáér, tárcsa mögött a porvédő, esetleg a betétet megtámasztó kis fémlemezkék egyike
2024. máj. 19. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 A kérdező kommentje:
#7 Tényleg porol, de az miért baj? Megvan a probléma, fog a fék fékezés nélkül. Tűz forró a bal első féktárcsa megállás után a többihez képest(a többi szinte hideg). A dugattyú eléggé nehezen jár, ezért arra tippelnék, minden más könnyen jár, jónak tűnik. Talán az közbejátszhat, hogy szinte sosem volt cserélve a fékfolyadék benne. Mondjuk mértem a víztartalmát és csak 1%, elvileg az jó még. Féknyeregből számít milyen márka vagy abból mind jó? Maxgear jó lesz?
Mert kiállsz a kapun vele és már lehet felnit mosni, és utána minden 10. percben. :D :D
Nyomd kintebb, majd vissza párszor a dugattyút..
2024. máj. 19. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 A kérdező kommentje:
#9 Nem látok fékport sehol a keréken. Megtörtént, megjárattam 3-4-szer a dugattyút, de nem segített rajta. Ebből lehet hogy szerelő lesz :( Ugyanúgy csináltam mindent a másik oldalon mint itt, ott minden hibátlanul működik, szóval nem én hibáztam.
Kapcsolódó kérdések: