Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A crossmotorok mennyire...

A crossmotorok mennyire uzemorasak?

Figyelt kérdés
Tehat milyen idokozonkent kell oket szetszedni? Es miket vegeznek el ekkor rajtuk? Nagyon igenyesek karbantartas szempontjabol?
2024. máj. 16. 18:56
 1/5 anonim ***** válasza:
72%

Nagyon üzemórásak, és persze így nem is olcsó a fenntartásuk. Minden a végletekig kikönnyítve, és mellette meg nagy terhelésnek van kitéve, hogy legyen erő is. Pl 20-25 üzemóránként dugattyút kell cserélni, kibír ugyan többet is, de szar lesz az illesztés, elfolyik az üzemanyag a dugó mellett, hígul az olaj, aztán a többit szerintem sejted. De mellette a vázat is karban kell tartani, csapágyakat , teleszkópokat is megviseli a terep.

[link]

2024. máj. 16. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Azta. Akkor jol hallottam, valami beszelt rola egyszer es ilyen uzemidok maradtak meg hogy parszor tiz ora, de nem voltam biztos benne annyira keves. Es ilyen szervizenkent a tomitesek, dug.gyuru stb mellett a teljes dugattyut is cserelni kell? Nem semmi
2024. máj. 17. 06:07
 3/5 anonim ***** válasza:
48%
Attól függ. Hogy most te pályakrosszra gondolsz vagy krosszendúróra.
2024. máj. 17. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
64%

Mindenhol ezt olvasni, hogy üzemórásak, meg drága fenntartani, stb.

Én viszont ezt nem tudtam tiniként és a faterom sem foglalkozott vele.

Volt egy 250-es yamaha yzf-em, 4 ütemű, 2005-ös.

14 éves koromtól használtam 21 éves koromig, azaz 7 évig. Volt 2 év, amikor állt, benne hagyva a benzinnel. Ekkor nem indult, eldugult a karburátor, ki kellett tisztítani, meg benzint cserélni és ment tovább.

A maradék 5 évben úgy használtam, hogy évente kb 30-40 napot, de az olyan volt, hogy reggel 10-kor beindítottam, elindultam otthonról (igen, azzal mentem a pályára, földutakon végig), majd késő délután haza. Szinte le sem volt állítva soha. Pálya mellett volt benzinkút is, így nagyon kényelmes volt minden. (Sóskútra jártam, sajnos azóta megszűnt)

Emellett rengeteget földutaztunk, érdi lőtér, erdők, stb.


Ha hiszitek, ha nem, de nem cseréltem rajta soha semmit, és más sem. Se lánckereket, se láncot, se dugattyút, se szűrőt, konkrétan semmit.

Olajat egyszer cseréltünk, de szűrőt soha.

Amikor lógott a lánc, apám kivett belőle egy szemet és ment vissza rá.

Gumit vettem hátra egyszer.

Télen is 1 rúgásra indult, ha esett a hó kimentem egyesben vicceskedni vele a ház elé pár percre. És akkor is, amikor a téli szezonban nem ment fél évig, majd jött a tavasz.


Felnőtt fejjel ezt nem tenném már meg, figyelek az értékeimre, de a mai napig csoda, hogy lehetséges ez.

Becsülni tudom csak, de szerintem közel 400-500 órát beletettem, és használtan vettük.

2024. jún. 6. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Nem semmi! De tenyleg sok helyen hallani hogy uzemorasak, ami megmagyarazna hogy miert van ennyire siralmas allapotban szjnte az osszes hasznalt crossmotor. Ugye mindenki otthon pacsmagolja, szetpasztazza, szerelgeti (ha szerelgeti es foglalkozik vele egyaltalan) de sokszor csak ugye akkor latja szerelo ha mar nagy a baj. Ezert is gondoltam hogy lehet ennek az oka hogy surun kellene oket szervizelni, csak a valosagban ezt senki nem csinalja. Van facebookon is egy srac aki csak enduro motorokat szerel, hat, sokszor a siras/rohoges hataran van. amiket ott is latni..de tenyleg az altalanos allapotuk ahogy eszrevettem elkepesztoen szar.
2024. jún. 7. 07:26

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!