Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van a négyütemű crossmot...

Miért van a négyütemű crossmotornak motorfék, és a kétüteműnek nincs?

Figyelt kérdés
Nekem van egy négyütemű crossom, és ha a gázkart visszaengedem, lasul. Na de a 2T nem ilyen? Miért nincs a 2T-nek motorfék, és a 4T-nek miért van?

2023. nov. 22. 09:03
 1/8 anonim ***** válasza:
75%
Mert a kétütemű motornak nincsen külön olajzása, a benzinbe kevert olaj keni. Motorfék üzemben nincs benzin. Négyüteműnél ez nem számít, mert az olajszivattyú ugyanúgy keringteti az olajat, de kétüteműnél benzin nélkül megszűnne a kenés és besülne a motor. Ezért eleve úgy van kialakítva, hülyebiztosra, hogy ne is lehessen motorfékezni.
2023. nov. 22. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
54%

Mert a négyütemű motor másként működik mint a kétütemű.

A 4T motornál szelep vezérli a hengerek feltöltését és ürítését, és hengerenként csak minden második főtengely fordulatra jut egy munkaütem ami hatásos motorfékezést tesz lehetővé, mert ilyenkor kerekek hajtják a motort.


A kétütemű motoroknál pont arra való a szabadonfutó, hogy a kerék ne hajthassa a motort, mert káros lenne.


Ha érdekel itt egy zanzásított összefoglaló.

[link]

2023. nov. 22. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
50%

A 2T-nek kisebb a kompressziója, ezért nincs akkora motorfék.

Amúgy rossz ötlet sokat motorfékezni, mert az üzemanyaggal együtt kapja az olajat.


Szabadonfutó tudtommal csak 2 ütemű autókban volt és azokban sem minden fokozatban.

2023. nov. 22. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
24%

A válaszolók közül látott már valaki életében 2t motort?


32éces Yamaha DT-m van. Külön olajozásos és van motor fék (amit nem célszerű gyakran használni).

2023. nov. 22. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

#4 Ezzel csak engem igazolsz. A tiéd külön olajzású és van motorfék, mert mint írtam #1-ben, amiben nincs külön olajzás, ott hülyebiztosra van csinálva, hogy ha akarsz se tudj motorfékezni. A tiéd külön olajzású, ezért a hülyebiztosságra nincs szükség, lehet motorfékezni.


Na a probléma csak az, hogy relatív ritka a külön olajzású 2T. Lehet róla beszélni, de érdemben felesleges, mert a kérdezőnek nem olyan van, tehát a témához semmi köze.

2023. nov. 22. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Basszus, úgy beszéltek a motorfékről, mint valami külön beépített alkatrészről, pedig a 2T-s, VÁLTÓS motorok hajtásába nem tesznek szabadondfutót, hogy ha elcsukod a gázt, akkor csak guruljon. Régen a Trabiban, vagy a Warburgban volt, de ott se minden fokozatban. Szóval a 2T-s motor is ugyanúgy fékez, csak a kétütemüeké jóval gyengébb. Az se számít, hogy most az olaj benzinbe van keverve, vagy kis pumpa adagolja, ugyanis a gázkarral az olajpupma szállítási mennyiségét is szabályozzuk, és gázállásfüggően kap olajat is a motort. Ezét Y alakú a gázbowden, mert egyik vége a porlasztóra, másik az olajpumpára megy. Szóval motorfék üzemmódban ugyanúgy elul lesz olajozva, minthacsak, keverékbenzinnel kapna alapjárati mennyiséget


Kérdező! Ha semmilyen motorféket nem érzel az 2T-s motoron, akkor valószínűleg abba Rekluse-os kuplung lehet beépítve, ami mehet ugyanúgy 4T-s motorba is, ez lényegében röpsúlyos kuplungot csinál a hagyomágyosból.

Itt motogatja a fickó a videóban

https://www.youtube.com/watch?v=YDUwAg-OfB0

[link]

2023. nov. 22. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Néhol van konfúzió úgy látom :D

Az olajzási megoldásnak semmi köze ahhoz hogy van e motorfék vagy nincs.

A 2t motornak azért gyengébb a motorfékje, mivel sokkal kevesebb alkatrésze van, ami teljesítményt vesz el a működés érdekében (pl vezérlés, szeleprugók, olajszivattyú, stb.).

Keverék olajzásos motornál valóban káros ha sokáig motorfékezel mert pár ütem alatt a dugattyú lehúzza az összes olajat a hengerfalról.

A szabadonfutó ezt megakadájozza, de attól még van motorfék, csak nem fékezi a kerekeket. Trabantban pl a 4.fokozat, de korabeli saab autókban az összes fokozaton volt és kapcsolható.

2023. nov. 22. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

#7-Kérdező! Ha semmilyen motorféket nem érzel az 2T-s motoron, akkor valószínűleg abba Rekluse-os kuplung lehet beépítve, ami mehet ugyanúgy 4T-s motorba is, ez lényegében röpsúlyos kuplungot csinál a hagyomágyosból.


Még nem ültem 2T motoron sosem. Egy 550-es 4T KTM-em van. Csak hallottam, hogy a 2T-n nincs motorfék, és érdekel hogy miért nincs, a másikon meg miért van.

2023. nov. 22. 15:26

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!