Miért van a négyütemű crossmotornak motorfék, és a kétüteműnek nincs?
Mert a négyütemű motor másként működik mint a kétütemű.
A 4T motornál szelep vezérli a hengerek feltöltését és ürítését, és hengerenként csak minden második főtengely fordulatra jut egy munkaütem ami hatásos motorfékezést tesz lehetővé, mert ilyenkor kerekek hajtják a motort.
A kétütemű motoroknál pont arra való a szabadonfutó, hogy a kerék ne hajthassa a motort, mert káros lenne.
Ha érdekel itt egy zanzásított összefoglaló.
A 2T-nek kisebb a kompressziója, ezért nincs akkora motorfék.
Amúgy rossz ötlet sokat motorfékezni, mert az üzemanyaggal együtt kapja az olajat.
Szabadonfutó tudtommal csak 2 ütemű autókban volt és azokban sem minden fokozatban.
A válaszolók közül látott már valaki életében 2t motort?
32éces Yamaha DT-m van. Külön olajozásos és van motor fék (amit nem célszerű gyakran használni).
#4 Ezzel csak engem igazolsz. A tiéd külön olajzású és van motorfék, mert mint írtam #1-ben, amiben nincs külön olajzás, ott hülyebiztosra van csinálva, hogy ha akarsz se tudj motorfékezni. A tiéd külön olajzású, ezért a hülyebiztosságra nincs szükség, lehet motorfékezni.
Na a probléma csak az, hogy relatív ritka a külön olajzású 2T. Lehet róla beszélni, de érdemben felesleges, mert a kérdezőnek nem olyan van, tehát a témához semmi köze.
Basszus, úgy beszéltek a motorfékről, mint valami külön beépített alkatrészről, pedig a 2T-s, VÁLTÓS motorok hajtásába nem tesznek szabadondfutót, hogy ha elcsukod a gázt, akkor csak guruljon. Régen a Trabiban, vagy a Warburgban volt, de ott se minden fokozatban. Szóval a 2T-s motor is ugyanúgy fékez, csak a kétütemüeké jóval gyengébb. Az se számít, hogy most az olaj benzinbe van keverve, vagy kis pumpa adagolja, ugyanis a gázkarral az olajpupma szállítási mennyiségét is szabályozzuk, és gázállásfüggően kap olajat is a motort. Ezét Y alakú a gázbowden, mert egyik vége a porlasztóra, másik az olajpumpára megy. Szóval motorfék üzemmódban ugyanúgy elul lesz olajozva, minthacsak, keverékbenzinnel kapna alapjárati mennyiséget
Kérdező! Ha semmilyen motorféket nem érzel az 2T-s motoron, akkor valószínűleg abba Rekluse-os kuplung lehet beépítve, ami mehet ugyanúgy 4T-s motorba is, ez lényegében röpsúlyos kuplungot csinál a hagyomágyosból.
Itt motogatja a fickó a videóban
Néhol van konfúzió úgy látom :D
Az olajzási megoldásnak semmi köze ahhoz hogy van e motorfék vagy nincs.
A 2t motornak azért gyengébb a motorfékje, mivel sokkal kevesebb alkatrésze van, ami teljesítményt vesz el a működés érdekében (pl vezérlés, szeleprugók, olajszivattyú, stb.).
Keverék olajzásos motornál valóban káros ha sokáig motorfékezel mert pár ütem alatt a dugattyú lehúzza az összes olajat a hengerfalról.
A szabadonfutó ezt megakadájozza, de attól még van motorfék, csak nem fékezi a kerekeket. Trabantban pl a 4.fokozat, de korabeli saab autókban az összes fokozaton volt és kapcsolható.
#7-Kérdező! Ha semmilyen motorféket nem érzel az 2T-s motoron, akkor valószínűleg abba Rekluse-os kuplung lehet beépítve, ami mehet ugyanúgy 4T-s motorba is, ez lényegében röpsúlyos kuplungot csinál a hagyomágyosból.
Még nem ültem 2T motoron sosem. Egy 550-es 4T KTM-em van. Csak hallottam, hogy a 2T-n nincs motorfék, és érdekel hogy miért nincs, a másikon meg miért van.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!