Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes most MX-5-öt venni?

Érdemes most MX-5-öt venni?

Figyelt kérdés

Olyan másfél millió körül indul az áruk. Viszont így 1,5-2 millió körül nem igazán találok ennél jobb hobbiautót.

Tetszik, hogy japán, így eléggé megbízható. Tetszenek a műszaki megoldások benne: orrmotor+RWD, a váltó, a futómű és a kormányzás.

Őszinte leszek, az hogy le lehet nyitni a tetejét nem is érdekel annyira.

Mi mást ajánlanátok, amit még érdemes lenne megnézni ebben az árkategóriában?

Fontos a vezetésélmény és hogy ne legyen folyton a szerelőnél.


2024. máj. 14. 13:20
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Menj a Miata fórumra, ott tudnak tanácsot adni. Olcsóbb sportos hobbiautót nem nagyon kapsz az MX5-nél. Hogy melyik évjáratot érdemes megvenni, az pénztárca függő. Az NA-t mondják a leginkább élményautónak, a legjobban vezethető, de egyben az a legöregebb (1989-99 között gyártották). Az NB már nem annyira jó, ráadásul nagyon szűk a beltér, 180cm felett kényelmetlen. NC pedig drága. Illetve még annyi, hogy az 1.8 szívó jobb, mint az 1.6, de persze drágább is.


Mint írtam, ha még tudsz hozzá tenni egy kis pénzt, megpróbálhatod a Toyota MR2 MK3-mat. Mindenben jobb, mint az MX5, de annyival drágább is. MK2-t is lehet kapni, de az szívóként alulmotorizált, turbósként pedig nagyon drága. Az MK1 pedig már annyira ritka, hogy szintén drága vagy sokat kell rákölteni. Ha lehet ilyet mondani, az MK1 MR2 volt az MX5 elődje. Sokak szerint az egyik legjobb élményautó, amit valaha gyártottak. Most van a hahu-n 1.6milláért, de arra költeni kell kb. még ennyit. Vagy van egy patika 6 milláért. :D

2024. máj. 15. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:

Ami most fent van hahun MR2, az nekem sajnos drága. Ami beleférne, az vagy külföldi papíros, vagy jobb kormányos. Ami 2,8-ért a fordított(:D) nagy Magyarország matricával, az nem igazán jön be. A 2,8 is sokkal több, mint a keretem.


A válaszaitok alapján marad az MX-5 NB, abból is csak 1,6-os jön ki ennyiből. Megnézek akkor abból párat.

2024. máj. 15. 11:04
 13/15 anonim ***** válasza:
0%

#9: Teljesen mindegy, hogyan ragozzuk, az állítás él. Hobbiautó nem így vesz az ember, hogy nekiáll gazdaságossági, megéri/nem éri meg elemzéseket folytatni.

Ki kell jelölni a keretet meg az elvárásokat és ami azon belül megfog.

Én pl. egy fillért nem adnék MX-5-ért egyik generációért sem. Azért mert nem éri meg? Nem azért. Mert tény és való, hogy egy nagyon fürge, agilis kis kocsi, de számomra egy guruló szappantartó. Én teljesen más vettem. Megérte? Nyilván nem, vehettem volna egy tucatautót kisebb költséggel, fenntartással stb.

Bánom? Egy percre sem.

Gondold meg, most itt valaki azt mondja, ne vegyél MX-5-öt mert mit tudom én, túl "puhák az ívek a karosszérián", akkor el tudod engedni? Nyilván nem, mert ha igen, akkor nem is ez volt a vágyad.


Lehet lepontozni ezt is...

2024. máj. 16. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
100%
Én keret nélkül vettem hobbiautót. Eladtam a motoromat, annak az árán vettem a kocsit, majd ahogy volt pénzem, akkor mindig megcsináltattam rajta valamit. 9 éve van nálam, 39 éves az autó, de most a vételár hatszorosát éri kb.
2024. máj. 16. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
38%

#14: Tehát mégis volt keret. A motor ára...

Nyilván nem kezdtél el Testarossa-kat nézegetni, ha a keret 20%-a az árnak

2024. máj. 16. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!