Milyen oldtimer/youngtimer autót érdemes venni napi használatra?
"olyat amit érdemes apródonként szépítgetni"
Ez alatt mit értesz? Mennyire értesz a szereléshez és mersz belenyúlni mondjuk a motortérbe is?
4-es
Bármit szétszedek és össze is rakok. Motortérben is.
Oldtimerből már igazán semmit, max. W124 Merci
Youngtimerből meg régi Swift vagy F Astra
Semelyiket nem éri meg, mert mindegyik veszteséges lesz. Vagy időben, vagy pénzben, vagy leginkább mindkettőben.
Régi autók közül befeketetésnek alapból csak olyan autók érhetik meg, amik ritkák, valamiért különlegesek, és ezért alapból is drágák - értsd, öreg Ferrari, Aston Martin és egyéb olcsóságok, ikonikus sport BMW-k mint pl. 850CSi vagy 635CSi és hasonlók. És ezek is csak akkor tudnak pénzt hozni, ha alig használod, ellenben tökéletes körülmények között tárolod és folyamatosan karban tartod, ritkán meghajtod. Napi használatban fix, hogy a kilométerek és az amortizáció veszteségessé tesz bármilyen autót.
Persze értem én, neked sincs ki mind a négy kereked és ezért akarsz öreg vassal járkálni. Én is így vagyok, bár már van egy modernebb autó is a háznál, de továbbra is legszívesebben a lassan 40 éves Mercit vinném ki minden nap, és hát elég sokat viszem is, van is benne méter rendesen. Miért? Mert tetszik, és mert ez van nekem bekattanva, szeretem az öreg vasakat és dolgozni is szeretek rajtuk, illetve imádom az érzést, hogy az autó azért megy és azért nézik meg az utcán, illetve azért néz ki baromi jól, mert én foglalkoztam vele, én jártam utána hogy mi baja van, én javítottam ki, én szépítgetem és kozmetikázom irreálisan sokat.
Hogy azért mondjak valamit, mondjuk egy korai Astra F már veteránkorban van és ha rendben van akkor továbbra is vígan lehet járni vele, még sok bajod sem lesz vele és a gatyád sem fog rámenni. Dehát az Astra F (vagy a régi Swift, ha már itt tartunk) nincs, és még nagyon sokáig nem is lesz hobbiautó státuszban.
Mazda MX-5 NA. 1989-99 között gyártották, szóval a koraiak már oldtimerek, de az utolsó darabok is youngtimerek. 1.8 ha lehetséges, de az 1.6 se rossz a maga 116le/950kg-jával (1.8-as 130le). Tuningolni is lehet őket, konkrétan vannak MX-5-re turbó és kompresszor kitek is, amivel 160-220le közöttire lehet tuningolni. Azért az már elég komoly egy 1tonna alatti géphez. Alkatrészellátás is jó, hiszen a világ legnagyobb példányszámban eladott roadstere.
Kiváló munkábajárós, hétvégi szerpentinezős autó.
Semmit.
Ha olyan állapotú öreg autóról beszélünk, amit lehet oldtimer/youngtimer jelzővel illetni, azt nem érdemes elhasználni már napi használatra, inkább a megőrzésre érdemes koncentrálni.
Ha meg csak annyit jelentenek az üres szavak, hogy valami ősrégi pusztulat, akkor meg azért nem.
De bármelyik is, napi használatra olyat kell venni, ami biztonsági és kényelmi szempontból is megfelelő a mai igényeknek.
Egy szélsőséges példával: Biztos nagy feeling kétütemű Trabival csapatni, de ha belegondolsz, hogy technikailag (pl. teljesítmény, fék) biztonságitechnikailag (pl. légzsákok, gyűrődő zónák stb), vagy éppen kényelmi szempontokból (pl. klíma) mennyire nem alkalmas arra, hogy a mai forgalomban napi használatban legyen, érteni fogod
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!