Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen oldtimer/youngtimer...

Milyen oldtimer/youngtimer autót érdemes venni napi használatra?

Figyelt kérdés
Napi használatra alkalmas,munkába járós,hétvégi kirándulós autót szeretnék. Max 1 millióig. Nyilván nem patika,de olyat amit érdemes apródonként szépítgetni és mellette lehet naponta használni. C,E osztályos mercik,volkwagen,audi,toyota stb.re gondolok. Akár benzin,dízel,kombi,sedan.

2024. máj. 7. 13:19
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
87%
Semmilyet nem érdemes.
2024. máj. 7. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Olyat vegyel amelyik tetszik... en egy 20 eves Chyrsler PT-t hajtok. Olcso fönntartani, megbizhato, nem eszi le a fejem, nem jön szembe tul gyakran mäsik es aktiv a klub elet is...
2024. máj. 7. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Nissan maxima.
2024. máj. 7. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

"olyat amit érdemes apródonként szépítgetni"

Ez alatt mit értesz? Mennyire értesz a szereléshez és mersz belenyúlni mondjuk a motortérbe is?

2024. máj. 7. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

4-es

Bármit szétszedek és össze is rakok. Motortérben is.

2024. máj. 7. 14:33
 6/11 anonim ***** válasza:
0%

Oldtimerből már igazán semmit, max. W124 Merci

Youngtimerből meg régi Swift vagy F Astra

2024. máj. 7. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
37%

Semelyiket nem éri meg, mert mindegyik veszteséges lesz. Vagy időben, vagy pénzben, vagy leginkább mindkettőben.


Régi autók közül befeketetésnek alapból csak olyan autók érhetik meg, amik ritkák, valamiért különlegesek, és ezért alapból is drágák - értsd, öreg Ferrari, Aston Martin és egyéb olcsóságok, ikonikus sport BMW-k mint pl. 850CSi vagy 635CSi és hasonlók. És ezek is csak akkor tudnak pénzt hozni, ha alig használod, ellenben tökéletes körülmények között tárolod és folyamatosan karban tartod, ritkán meghajtod. Napi használatban fix, hogy a kilométerek és az amortizáció veszteségessé tesz bármilyen autót.


Persze értem én, neked sincs ki mind a négy kereked és ezért akarsz öreg vassal járkálni. Én is így vagyok, bár már van egy modernebb autó is a háznál, de továbbra is legszívesebben a lassan 40 éves Mercit vinném ki minden nap, és hát elég sokat viszem is, van is benne méter rendesen. Miért? Mert tetszik, és mert ez van nekem bekattanva, szeretem az öreg vasakat és dolgozni is szeretek rajtuk, illetve imádom az érzést, hogy az autó azért megy és azért nézik meg az utcán, illetve azért néz ki baromi jól, mert én foglalkoztam vele, én jártam utána hogy mi baja van, én javítottam ki, én szépítgetem és kozmetikázom irreálisan sokat.


Hogy azért mondjak valamit, mondjuk egy korai Astra F már veteránkorban van és ha rendben van akkor továbbra is vígan lehet járni vele, még sok bajod sem lesz vele és a gatyád sem fog rámenni. Dehát az Astra F (vagy a régi Swift, ha már itt tartunk) nincs, és még nagyon sokáig nem is lesz hobbiautó státuszban.

2024. máj. 7. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Mazda MX-5 NA. 1989-99 között gyártották, szóval a koraiak már oldtimerek, de az utolsó darabok is youngtimerek. 1.8 ha lehetséges, de az 1.6 se rossz a maga 116le/950kg-jával (1.8-as 130le). Tuningolni is lehet őket, konkrétan vannak MX-5-re turbó és kompresszor kitek is, amivel 160-220le közöttire lehet tuningolni. Azért az már elég komoly egy 1tonna alatti géphez. Alkatrészellátás is jó, hiszen a világ legnagyobb példányszámban eladott roadstere.

Kiváló munkábajárós, hétvégi szerpentinezős autó.

2024. máj. 7. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Semmit.

Ha olyan állapotú öreg autóról beszélünk, amit lehet oldtimer/youngtimer jelzővel illetni, azt nem érdemes elhasználni már napi használatra, inkább a megőrzésre érdemes koncentrálni.

Ha meg csak annyit jelentenek az üres szavak, hogy valami ősrégi pusztulat, akkor meg azért nem.

De bármelyik is, napi használatra olyat kell venni, ami biztonsági és kényelmi szempontból is megfelelő a mai igényeknek.

Egy szélsőséges példával: Biztos nagy feeling kétütemű Trabival csapatni, de ha belegondolsz, hogy technikailag (pl. teljesítmény, fék) biztonságitechnikailag (pl. légzsákok, gyűrődő zónák stb), vagy éppen kényelmi szempontokból (pl. klíma) mennyire nem alkalmas arra, hogy a mai forgalomban napi használatban legyen, érteni fogod

2024. máj. 8. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Nagyon érdekel, hogy a hetes válasz miért lett lepontozva. 15 darab öreg autó után azt hiszem, kevesen vannak itt akiknek több tapasztalata lenne nálam ezen a téren, így kíváncsi lennék az indokokra.
2024. máj. 8. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!