Kihagy egy henger?
Egy 1.8 literes turbós motorról van szó, motorkódja: AEB.
A gondok az indításnál kezdődnek: teker, sokszor nem indul be, amikor “beindul”, akkor is 4 hengerből 3 megy, az alapjárat ingadozik, leginkább 500-800 között, de gyakran esik lejjebb. Amikor lejjebb esik, fokozatosan teszi és le is áll. Gázadásra azonnal lefullad. Fokozatos gázadással felpörög, akkor úgy tűnik, minden henger megy, ontja a fehér füstöt. Ha visszaveszem a gázt, lefullad, ha tartom egy fordulaton, lefullad.
Találgatásokkal és szerelőkkel nem vagyok előrébb, valami konkrét kellene.
Nem, nem ennyi mindentől nem mehet, hanem ennyi mindent kell együttesen, egy időben monitorozni egy olyan tagnak, aki tudja melyik szenzor és aktor milyen értékekkel dolgozik alapjáraton, részterhelésen és teljes terhelésen. Ezek csak ahhoz kellenek, hogy következtess a hibára.
Azon túl hogy valamilyen elektromos periféria szórakozik, lehet mechanikus hiba is. Valamelyik szelep nem zár be rendesen és nincs kompresszió, gyertya hiba, törött/kopott olajlehúzó miatt olaj marad az égéstérben ami összekeni a gyertyát, kipufogó ellennyomás probléma, offset a lambdán, alapjáraton teljesen nyitva marad a PCV szelep és a szívószelepeken át beköpi a gyertyát, a turbó felől is jöhet olaj, vacak EGR, lyukas EGR hűtő (ettől füstölhet fehéren), bármi.
Attól hogy néhány indítás után elmúlik a jelenség, még lehet mechanikus. A fehér füst nem jelent jót, esélyes hogy fagyálló kerül valamelyik hengerbe.
És már is találgatnk, mióta kiírtad a kérdést. :D
Üzemanyag nyomást kellene mérni hogy kizárd ezt a problémát, meg kiszedni mind a 4 injektort és átfújni őket légtömegmérő tisztítóval. Légtömegmérőt is ki lehet pucolni ugyan így. Mind a 4 hengerben kompressziót kellene mérni. Le kell venni a szívósort és megnézni a szelepszárakat, ha nagyon retkes akkor kitakarítani. Turbót is le kéne venni és megnézni, turbónyomást is mérni kellene. PCV szelepet is ellenőrizni kellene. Ki kell deríteni, honnan megy oda az olaj. Ahhoz meg fontos lenne a diagnosztika, hogy megnézd minden érték a helyén van-e. De ahhoz kell egy kis szakértelem.
A PCV szelepet tudod úgy ellenőrizni, hogy ha sikerül alapjáraton megtartani, leveszed az olajbeöntő sapkát. Ha alapjáraton egy pici vákuum van az olajsapkánál, akkor valószínűleg jó a PCV. Ha nagyon szív, vagy konkrétan nehéz leemelni a sapkát, akkor nyitva van és olajat szív a karterből. Ettől függetlenül a többit is meg kéne nézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!