Létezik olyan személyautó ahol dízel/benzin generátor hajt meg egy villanymotort ami hajtja a kerekeket ?
Így működik pl a Szeged-Hódmezővásárhely TramTrain dízel módban, ezt a megoldást alkalmazza valamelyik személyautó gyártó valahol a világon ? Személyautók esetében lenne értelme ennek a megoldásnak ?
Egy ilyen hajtáslánc szerintem plugin hibridekhez kifejezetten ideális lenne, de nem tudok róla hogy azoknál alkalmaznának ilyen rendszert.
Kísérletképpen én átépíttetnék egy farmotoros skodát, a hátsó benzinmotor generátorrá degradálódna, ami áramot biztosítana az első csomagtartó helyére rakott villanymotornak, ami a kerekeket hajtja. A faros skoda egyébként orrkönnyű, annak pont ideális lenne egy ilyen rendszer. Egy ilyen projekt mehetne pl a BME keretein belül, a tapasztalatokat kiértékelve sokat tanulhatnának belőle a leendő járműipari szakemberek.
Talán a hatótáv növelt elektromos autók olyasmi amit keresel pl. i3 rex.
Maga a belső égésű motor közvetlenül nem hajta meg az autót csak generátorként funckionál és csak akkor tölt ha alacsony az aksi töltöttsége.
Hogy mennyire érdemes ezzel foglalkozni? Hát jó kérdés.
Mozdonyoknál eléggé elterjedt a dízel-elektromos hajtás. Nem csak a szegedi tramtrainnél, hanem a 60-es években gyártott szovjet dízelmozdonyok közül is vannak (pl. "Szergej"), amik így működtek/működnek.
Személyautokban is van ilyen. Azt hiszem a Nissan valamelyik újabb SUV-ja így működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!