Alapvetően miért a személyautóknál várják el a gyors és teljes elektromos átállást?
Eredetileg az EU-s terv is ez volt, hogy ukkmukkfukk pár év alatt minden új autónak elektromosnak kell lennie. Egy év alatt rájöttek hogy sem logisztikailag sem anyagilag nem lehetséges 10 év alatt a teljes átállás, a környezeti hatásokról nem is beszélve.
De alapvetően ezt miért a személyautóknál erőltetik ennyire? Például a vasúti dízelvontatást sokkal könnyebb lenne kiváltani, de a hajókon is sokkal több lehetőség lenne a teljes elektromos meghajtásra, több hely az akkumulátorok számára illetve a megújuló energiaforrásokból való töltés is sokkal könnyebben megoldható lenne. A repülőgépekről nem is beszélve. A vízi illetve légi közlekedésben az elektromobilitás lényegében 30-40 évvel el van maradva a közúti közlekedéshez képest, koncepciókon kívül nincs más jelenleg. Globális kibocsátásban pedig mindkettő nagy részt tesz ki.
Nyilván hasznosak az elektromos autók például belvárosban hogy nincs helyi emisszió, de globálisan nem lehet hogy az egész környezetvédelem dolog rosszul van megközelítve?
Azért megnéznék egy A380 méretű repülőt hogy mennyi lenne a hasznos terhelése elektromosként, és hány kilonewton tolóerőt tudna produkálni. :D :D
Azért csinálják így, mert ez az egész egy KAMU.. zöldítésnek hazudott színtiszta profithajhászás, nem több..
"Például a vasúti dízelvontatást sokkal könnyebb lenne kiváltani"
Csak nemigen lennének vele előrébb, tekintve, hogy a vasúti dízelvontatás jó ideje a peremre szorult, legalábbis a fejlettebb országokban. Még idehaza is a vasúti vontatási teljesítmény 85-90 %-át villanyvontatás teszi ki.
"de a hajókon is sokkal több lehetőség lenne a teljes elektromos meghajtásra, több hely az akkumulátorok számára illetve a megújuló energiaforrásokból való töltés is sokkal könnyebben megoldható lenne."
Igen, tényleg nagyon könnyű megoldani a hajók töltését az óceánon. De még ha a partok közelében haladó hajózási útvonalakat tekintjük is, egy tipikus teherhajó motorjának a teljesítménye több tízezer kilowatt. Még ha csak napi rendszerességű töltéssel számolunk is (amihez szintén kisebb horror lenne kiépíteni a szükséges infrastruktúrát, meg a töltés sem lenne félperces procedúra), akkora töménytelen mennyiségű akku kapacitást kéne a hajóba építeni, hogy a rakománynak egyszerűen nem maradna hely.
A hajózásnak jelenleg sokkal égetőbb környezetvédelmi gondjai vannak, például hogy a pakurás üzem mérhetetlenül sok szutykot termel még a dízelhez képest is.
A tömegközlekedést sokall könnyebben megtudnák oldani.
Ott van a troli, csak fejleszteni kellene, meg a villamos.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!