Múlthéten vettem kereskedésből egy autót. A hibákért reklamálhatok-e? Bővebben lent
Tehát ahogy elhoztuk már hibát írt ki olyan 100 km után. Guminyomás jeladó. Szervizbe kiderült a guminyomás oké, jeladó a hibás.
Állapotfelmérésen azt mondták innen el ne vigyem, veszélyes, hátsó fék kuka. Fém a fémen. Fel is marta a tárcsát a fém. Érdekes, mert hangja nem volt. Másnap kicserélték.láttam is, döbbenett. Csak a fém volt a fékpofán. Teljesen elkopott.
A kereskedő az árból nem engedett, merthogy kitűnő állapotú az autó.
Ami érdekes 2022 novemberben volt a műszaki, azóta 3000 km-t mentek vele. Hogy ment át ilyen fékekkel a műszakin? Vagy 3000 km alatt tud ennyit kopni? ( akkor már a kereskedő tulajdonában volt majd ők használták néha lóti futi autónak)
8 eves egyébként.
Érdemes reklamálnom?vagy hagyjam?
Direkt kiemeltem neki, hogy ne csapjon be, beteg gyereket hordok, vagy mondja e a hibákat.
Egyebkent google ertekelés szerint nagyon pozitiv ez a hely. ...ezert is hittem neki.
"Állapotfelmérésen azt mondták innen el ne vigyem, veszélyes, hátsó fék kuka."
De miért nem vétel előtt méretted fel az állapotát?! Többre mentél volna. De most már mindegy. A szenzor és a fékbetét is kopó alkatrész. Ilyenk miatt én biztos nem verném az asztalt. Nem új 0 km-es autót vettél. Sokan szerintem boldogok lennének, ha egy használt 8 éves kocsin csak ennyi a cserélendő. Ez kicsit nekem olyan, mintha azért mennél vissza reklamálni, mert nem a vétel napján cseréltek benne olajat és használt olajjal kaptad a használt autót, vagy a gumi DOT-száma eltér a vétel dátumától.
Szerintem örülj neki hogy csak annyi, fékbetét csere és nem valami zsebbnyúlós komoly hiba jött ki! Kicserélteted és legalább tudod, hogy rendben van a fék, jó pár évig nem kell rá költeni.
Fél év szavatosságot kell vállalnia az eladónak, ami annyit tesz, hogy felelősséget kell vállalnia azokért az alkatrészekért, ami az autó futásteljesítménye alapján még biztosan nem mehettek volna tönkre.
Azonban ez egy nagyon kétértelmű és kétélű dolog.
A vevő azt mondja, hogy az autót nem szabad rossz állapotban eladni, a kereskedő meg azt mondja hogy előtte át kellett volna nézetni az autót.
Általánosságban a féket és a guminyomás jeladót kopó alkatrészként tartjuk számon, amiknek kopását ráadásul akár laikusként is lehet látni (a guminyomás jeladót meg szakszervizben meg tudták volna mondani, hogy hibás). A kereskedő le fog rázni azzal, hogy ő már a megvásárlás előtt javasolt egy nagyszervizt az autónak.
Olyanért reklamálhatnál, hogy pl. eszi az olajat az autó.
Hát azert a 80 ezres kiadás nem esett jól. Komplett fék csere, hisz szétmarta a betétet is.
Nagy szervíz még ezután jön, ezt mázlimra soron kívül vállalták. Remélem tobb hiba nem jön, mert eleve túlárazott volt az autó, nyári gumi nélkül ( emiatt akartam volna alkudni). De sajnos sos kellett, mert a gatyám ráment a bérlésre, a gyereket meg hordani kell korházba, spec helyekre. Tudom meggondolatlan vásárlás az előzetes felmérés nélküli, de a végén elfogy a pénz a kocsibérlés miatt. Szóval vannak ilyen helyzetek azért.
Remélem ennél több gond nem lesz.
Ha nyomott áron vetted az autót, hagyd a fenébe, de ha még túl is volt árazva, én felhúznám magam, és pattognék.
Hívd fel, ha nem kompenzál, értékeld mindenhol, más tanuljon ebből.
Ugyanez lesz a régi autónkkal. Kettőstömegű....meg sok apróság. Már nrm tudom használni, ezert kellett új. Az meg majd vmikor ev végére rendbe lesz.
30 ezret engedett úgy, hogy ebben az árban defend biztisítást kötött nekem. Ennyi. Tehát nem került kevesebbe nekem.
De nem is c.gánykodtam, egyszer kértem engedjen, legalabb a kerekek miatt. Ami min 100ezer lesz.
Hasznaltauton az utolso oldalon van ugxanezekkel a paraméterekkel, tehát drága volt a kategóriájában. De tényleg nem zavart, csak legyen jó!
"Direkt kiemeltem neki, hogy ne csapjon be"
LoooooooooooL
A kopott fék nem rejtett hiba, akár egy laikus is le tudja ellenőrizni helyben. Továbbá lehetőség van kérni egy állapotfelmérést szervizben még vásárlás előtt, ők biztos kiszúrták volna, de te nem éltél ezzel a lehetőséggel, tehát nem panaszkodhatsz.
A TPMS szenzor meg olyan, hogy 8 éves autó, valószínűleg gyári volt még a jeladó, általában kb. pont ez az idő szokott lenni az a pont, amikor elkezdenek merülgetni az elemek bennük. Ezzel csalni nem lehet, mert ha lemerül az elem és megszűnik a kommunikáció a jeladóval, akkor azt azonnal jelezni fogja az autó, a hibakódot még törölni sem engedi, vagy ha igen, akkor is azonnal visszadobja a legelső gyújtás ráadásnál, tehát egyáltalán nem vonható felelősségre érte a kereskedő.
Nincs jogi alapod a reklamálásra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!