A Brit luxus autók miért nem annyira elterjedtek ?
Nem azért, mert britek, hanem mert másra vannak kihegyezve, más a piacuk. Az Aston Martin amúgy fennállása óta küszködik, nem elég innovatív, nem olyan gyakoriak és jók a fejlesztések, úgy tartja fenn magát, hogy drágán adják, ezért eléggé be van szűkülve az a réteg, aki meg is tudja és meg is akarja venni.
McLarennel meg az a gond, hogy hegyekben száguldozni, "élményautózni" baromi jó, csak éppen a Ferrari szimplán jobb. A Porsche meg egyből jobb, amint lejössz a kanyonból, és "normálisabb" közúton is normálisan akarsz vezetni. Tehát megint csak az veszi meg, aki hajlandó baromi sok pénzt adni egy csúcs autóért, amit nem érdemes mindenféle környezetben használni, hanem hobbiból a sokadik a garázsban. A közép-európai, de ha nem vagy kőgazdag, szimplán európai vagy akármilyen emberi mentalitással megint csak az van, hogy még kisebb rá a kereslet, mint a Porschéra.
Ezek a brit márkák nagyon a high-endre vannak kihegyezve. A Porsche meg a Ferrari viszont arra, hogy oké, luxus, sport, high-end, de azért ne csak a piac nagyon kis százaléka, hanem szimplán kis százaléka legyen a vevője.
De egyébként ha Nagy-Britanniában vagy az USA-ban jársz, vannak miliők, ahol pont az olasz vagy a német sportkocsiból fogsz kevesebbet látni.
Attól, hogy nem látod még nem jelenti azt, hogy ne lenne elterjedt.
Aston Martint azért lehet látni, még szalon is van Magyarországon. A Mclaren hiperautókat gyárt, általában limitált példányban.
Ferrariból is ritka az igazán új, igazán drága autó itthon, inkább régebbi típusok vannak jelen.
Van viszont Bentley, amiből elég sok van, szintén most nyitottak szalont.
Porsche érdekes téma, mert elég széles palettával dolgozik, sokféle ársávban. Azért 911-est elég ritkán látni, mellette ott vannak az elérhetőbb árú, mindennapi használatra is jó autók, Panamera, Cayenne, ezeket még panelok előtt is találni.
Ahogy írták, szűkebb a célközönség.
Ferrarit mindenki akar. Mert Ferrari. Ikonikus márka, egy fogalom a neve.
Porschét az is vehet, akinek azért nem a világ minden pénze folyik be naponta a kasszába, mert használható autók, sportautóhoz mérten megbízhatóan és kevesebb kompromisszummal használható közúton akár mindennapokban is, miközben teljesítményben sok esetben hozza a kompromisszumosabb autók szintjét.
Lamborghini olyan dizájnokat csinál, és olyan szívó V10-V12 motorokat még most is (bár már nem sokáig), hogy nincs aki nem oda néz egyből - ez pedig apellál a célközönségnek, azoknak a gazdagoknak akik szeretnék is hogy ezt mindenki tudja róluk. Emellett például a Huracán szintén meglepően megbízható egy szupersportautóhoz képest.
Az Aston Martin pedig például nagy részben Mercedes technikából épít angol luxus sportautókat. Olyan embereket tudnak ezzel megcélozni, akik nem akarják hogy minden szem rájuk szegeződjön, de azért mégis kicsit több mint mondjuk egy Porschéval, és kell nekik az angolos elegancia, amit egy Aston Martin tud... azért ez jóval szűkebb réteg, mint a 3 feljebb leírt márkánál. És mindig ott van a Porsche, ahonnan ugyanezt a luxust és használhatóságot megkapod, valamivel jobb megbízhatósággal, sokszor jobb teljesítménnyel, és hát 911-et például tudsz venni ezerféle kivitelben, Aston Martinból nincs ekkora merítés.
A McLaren pedig teljesítményben nagyon az élen van, a konkurens Ferrarikat bőven szorongatják már lassan 10 éve, viszont nagyon sok rosszat lehet hallani róluk megbízhatóság terén, egyiknek sincs hangja, a maguk teljesítményorientált "gép" módján jól néznek ki, de azért szerintem egyikre sem lehet azt mondani, hogy ez egy igazán szép autó, míg a Ferrari, Lamborghini az előző évtizedekben nagyon sok olyan autót adott ki, amit ma művészetnek mondanak a fanatikusok. A McLarennek az egyetlen "hűha" autója, aminek történelme van és amit tényleg emlegetnek az öregek is, az a McLaren F1, de az egyrészt nem egészen az a McLaren volt még amit ma megvehetsz, másrészt olyan áron mérik, hogy az utcán könnyen lehet hogy egész életedben nem fogsz látni egyet sem.
#4 Hát a Lamborghinihez tegyük hozzá, hogy rendesen elQrvultak a piac hatására és míg a Ferrari igyekszik megtartani az elegáns, úrias imázsát, addig Lambóból ha rózsaszínűt kér a német válogatott török származású focista, aranyozott felnikkel és cápauszonyokkal, akkor olyat fog kapni.
Az is érdekes, hogy ezeknek az autóknak általában van egy piaca a versenyzésre épített GT kategóriában. Utcai verzióban nehéz összehasonlítani őket, mert sokszor eltérő irányt képviselő, már-már kézműves autók.
Érdemes Doug Demuro videókat nézni, zseniális ahogy bemutatja a kocsikat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!