Ha az autómhoz (Peugeot 301 2014 1.2 VTi) a gyár általá 4 fajta motorolaj is meg van adva, mi alapján érdemes dönteni, hogy melyiket teszem bele?
Leginkább a hőmérséklet, de azt megmondom, hogy ha nem 0W-t használsz, akkor már most kezdj el gyűjteni egy motorfelújításra. A világ legnagyobb rohadéksága és átverése, hogy egy ilyen motorban ilyen sűrű olajakat is ajánlanak. 10W40, hát már sima szívó motorokba sem jó 20 éve és akkor egy turbóshoz meg oda írják? Szégyen gyalázat...
0W30. 5W30 még talán belefér, bár határeset. A fölé semmiképpen se menj.
Szívó benzinesről van szó ezesetben.
Hát 114.000 km van a kocsiban, olyan 60-70 ezer km-ig 5W30 ment bele többségében az biztos, de kapott már 5W40-et és 10W40-et is.
De akkor erre figyelek mostmár.
Ezek a paraméterek nem az olaj minőségét mutatják, hanem a viszkozitását hideg illetve meleg körülmények közt.
0W kb -30fok esetén is megfelelően ken, nem dermed meg.
Tehát indokolt lehet Szibériában ilyesmi helyeken.
10W teljesen megfelel Európában hiszen -20fok körül még megfelelő kenést biztosít.
A második szám mutatja mennyire fog a meleg hatására felhígulni. Azaz ha extrém forró verseny motorról van szó akkor indokolt a magas szám, ezek a motorok viszont forrók ezért az olaj mindig híg tehát megfelelő a kenés.
Utcai autóban ilyen olaj rosszabb kenést biztosít hiszen nem túl forró a motor azaz érdemes a lehető (gyártó által megengedett) legkisebb értéket venni.
Magyarországra 10W 30 olaj télen nyáron megfelel amennyiben 80fok körüli az üzemi hőmérséklete a motornak.
Az olajnak sokkal fontosabb paraméterei is vannak, ezekre inkább érdemes figyelni:
1. API (American Petroleum Institute) minőségi besorolás: Az API betűjelei jelzik az olaj minőségét és az abban szereplő adalékanyagok típusát. Például az “API SN” az egyik legfrissebb és legmagasabb minőségű API besorolás, ami a modern benzinmotorokhoz készült motorolajakat jelöli.
2. ACEA (Association des Constructeurs Européens d’Automobiles) specifikáció: Az ACEA jelzések az európai autógyártók által elfogadott szigorú minőségi követelményeket jelzik az olajok számára. Például az “ACEA A3/B4” jelzés azt jelzi, hogy az olaj megfelel az alacsonyabb olajfogyasztású, magasabb teljesítményű motorokhoz.
3. JASO (Japanese Automotive Standards Organization) specifikáció: A JASO specifikációk különösen a motorkerékpár olajokat jellemzik, és olyan fontos tulajdonságokra összpontosítanak, mint a nedves kuplung teljesítménye és a motor belső tisztasága.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!