Újabb autóba az üzemanyagfogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése miatt kell "vékonyabb" olaj?
Újabb dízelekbe rendszerint 5W-30 de leginkább már 0W-30 olajat írnak elő. De például a Mercedes újabb dízeljeihez is használható egy-két (pl Motul) 5W-40 motorolaj.
Ezek az újabb motorok is elmennek ilyen 5W-40 motorolajjal ezek szerint. Az alacsonyabb viszkozitású motorolajokat leginkább azért írják elő hozzájuk mert azzal tudják teljesíteni az alacsonyabb üzemanyagfogyasztást és a kisebb károsanyag-kibocsátást?
A téli hideg indítás is fontos. Az én japó autóm 0W20 olajjal működik. A japánok évek óta ezzel bocsájtják ki az autóikat. Persze ehhez minőségi motor kell, jó anyagból, pontos illesztésekkel.
Ezt a szerelőtől tudom.
Egy 90-es évjáratú motorba még úgy kotyog egy dugattyú, hogy rossz nézni, mégis pöccre indul.
Kitölti az űrt szépen a 15-40-es oil.
Minap szétszedtem az első futóművet egy hasonló régi szaron, úgy lógott az első csapágy, hogy nem hittem a szememnek, hogy nem volt semmi hangja. Annyi volt a tünet, hogy rossz úton kopogott a futómű.
Viszont már egy 1.2-es opel ecotec motorba is kellett 1998-ban 5/30-as olaj, mert úgy tervezték meg, csak akkor van kellő olajzás a motorban mindenhol.
Ha sűrűbbet tettél bele, egyszerűen nem kapott olajat a lánc....
Más kérdés, hogy idő után csapágyas lett az összes motor.
Igen amúgy, elsődleges szempont a környezetvédelem, a legutolsó a te pénztárcád. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!