Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Újabb autóba az üzemanyagfogya...

Újabb autóba az üzemanyagfogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése miatt kell "vékonyabb" olaj?

Figyelt kérdés

Újabb dízelekbe rendszerint 5W-30 de leginkább már 0W-30 olajat írnak elő. De például a Mercedes újabb dízeljeihez is használható egy-két (pl Motul) 5W-40 motorolaj.

Ezek az újabb motorok is elmennek ilyen 5W-40 motorolajjal ezek szerint. Az alacsonyabb viszkozitású motorolajokat leginkább azért írják elő hozzájuk mert azzal tudják teljesíteni az alacsonyabb üzemanyagfogyasztást és a kisebb károsanyag-kibocsátást?



ápr. 9. 09:57
 1/8 anonim ***** válasza:
66%

A téli hideg indítás is fontos. Az én japó autóm 0W20 olajjal működik. A japánok évek óta ezzel bocsájtják ki az autóikat. Persze ehhez minőségi motor kell, jó anyagból, pontos illesztésekkel.

Ezt a szerelőtől tudom.

ápr. 9. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
#1 Igen azt tudom, a mai autóknál a csapágyhézag sem akkora mint egy 20-30 éves autónál.
ápr. 9. 10:24
 3/8 anonim ***** válasza:
66%

Egy 90-es évjáratú motorba még úgy kotyog egy dugattyú, hogy rossz nézni, mégis pöccre indul.

Kitölti az űrt szépen a 15-40-es oil.

Minap szétszedtem az első futóművet egy hasonló régi szaron, úgy lógott az első csapágy, hogy nem hittem a szememnek, hogy nem volt semmi hangja. Annyi volt a tünet, hogy rossz úton kopogott a futómű.


Viszont már egy 1.2-es opel ecotec motorba is kellett 1998-ban 5/30-as olaj, mert úgy tervezték meg, csak akkor van kellő olajzás a motorban mindenhol.

Ha sűrűbbet tettél bele, egyszerűen nem kapott olajat a lánc....


Más kérdés, hogy idő után csapágyas lett az összes motor.


Igen amúgy, elsődleges szempont a környezetvédelem, a legutolsó a te pénztárcád. :)

ápr. 9. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
66%
Illesztések miatt, túl kicsik, oda nem folyik be a vastag olaj. Aztán így hamarabb elkopik az egész szarkupac ,normálisan gazdaságosan már felújítani se lehet. De lehet tenni bele eladás elött a mol botondot ne füstöljön a kotla, és el is viszi a madár :D
ápr. 9. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
#4 Nem ilyen szélsőséges példára gondolok, hanem vannak olyan gyártói jóváhagyások amelyeket 5W-30 mellett 5W-40 motorolaj is megkap. Gondolom akkor annyira "vastag" nem lehet az adott típusnak.
ápr. 9. 13:13
 6/8 anonim ***** válasza:
66%
40-est vagyis magasabb melegviszkozításút akkor érdemes beletenni ha pörgetösebben sportosabban vezetik a kocsit.
ápr. 9. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
#6 Nem inkább ha alacsonyabb fordulaton? Akkor kisebb az olajnyomás és így akkor jobban véd a kicsit "vastagabb" olaj nem? Nyilván a magas fordulatú sportautókba is vastagabb kell azt tudom.
ápr. 9. 13:31
 8/8 anonim ***** válasza:
66%
Igen ahogy írod a magas fordulatúba kell nagyobb meleg viszkozítású. Az alacsonyabb melegoldali viszkó a fogyasztást csökkenti. Kisebbb olajnyomáshoz alacsony fordulaton pötyögéshez meg a "vékonyabb" melegoldali viszkó jobb. Ezért adnak meg két félét is hogy eldönthesd milyen stílusban vezeted inkább a kocsit ahhoz van ennyi játéktér. A hidegoldali meg jó ha alacsony mindenképp mert hidegindításkor minuszokban az hamar eljut mindenhova
ápr. 9. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!