Amikor a belsőégésű és az elektromos autókat hasonlítják össze, miért csak a nettó kibocsátást figyelik?
Legtöbb esetben ugye csak azt nézik hogy milyen és mennyi károsanyagot bocsát ki a kipufogógázzal a kocsi. Az elektromos kocsiknál plusz szokták mondani hogy de hát az akksikat is le kell gyártani.
Na de mi van a belsőégésű kocsiknál a következőkkel?
-motorolaj
-hajtóműolaj
-fékfolyadék
-fékbetétek illetve tárcsák
-motorikus alkatrészek
-tömítések
-szűrők
-abroncsok
-akkumulátor
Ezeket miért nem számolják bele mikor összehasonlítják a belsőégésű és az elektromos autókat?
Itt egy összehasonlítás, ami a kibocsátásba az előállítást is beszámítja, ICEV a robbanómotors, BEV az elektromos autó:
Gumiabroncs futómű, fék, 12V akku az elektromosokban is van. Igaz, kisebb az akku és a fék is kevésbé kopik.
De egyébként igazad van. Ezekről valahogy mindig megfeledkeznek az e-autó ellenzők. És úgy csinálnak, mintha a benzin/gázolaj csak úgy magától kerülne a kutakra. Meg mintha nem termelne pár évente egy csomó veszélyes anyagot, amit igazából sokszor senki nem ellenőriz és a regi autókból csöpög vagy rosszabb esetben öntik bele az élő vizekbe a fáradt olajat, hűtőfolyadékot stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!