Milyen költséghatékony használtautót vegyek?
Napi 50km-t hajtanám országúton. Gondolkodtam régebbi 2000 előtti tipusokon, viszont velük az a baj, hogy a vételáruk olcsó, viszont a nagyrészük szét van rohadva, és anyagi csőd rendbehozni, gondolok itt pl. egy 99-es Swiftre.
Újabb autóra pedig nincsen pénzem, ami az 1 millió feletti kategória, így nem tudom mi tévő legyek.
Az igényem igazából egyetlen egy dolog, ne romoljon el valami 3 havonta, és ennek a javíttatása ne legyen többszázezer forint. Nem tudom, hogy mennyire kérek lehetetlent tőletek, de eléggé el vagyok keseredve ettől a használtautó vásárlástól.
Az 1 millás keret meg az új autó a 2 véglet.
1 milláért 20+ éves autót kapsz, ami körbejárta már a földet. Eleve úgy indul, hogy rá kell költeni egy csomó pénzt. Így az 1 millás keret inkább 6-700 ezres. Ebben az árkategóriában jellemzően azért adnak el egy autót, mert már szar...
Te kb havi 1500 km-t mennél vele. Nem reális elvárás, hogy ne kelljen párhavonta szervizelni.
Szerintem gyűjts hozzá mégegyszer ennyit. Akkor veszel 1.5 milláért, rendberakod fél millából. Abból már ki lehet hozni valami használhatót.
Amúgy meg a swift-wagon R vonal a legjobb. Vagy kifogsz egy tipikus papa autót, ami garázsban állt és heti egyszer mentek vele boltba. De azok jellemzően családon belül/ismerősi körökben gazdára találnak.
Ha nincs autószerelő a családban, akkor az 5-600.000-es kategóriát jobb elengedni.
Ez esetben a 8-900e körüli zónában néznék valami igénytelen konstrukciót, mint az Ignis, vagy a vasaló Swift. A lényeg, hogy -mivel nem 2kg kenyérről van szó,- csakis tapasztalt autószerelővel együtt nézném meg a kiszemelt gépet.
Ha kell a hely, és kevés a pénzem, akkor is ebben a kategóriában keresnék G Astrát, 1.4, vagy 1.2-est. Az Eco tech motorokat nagyon leírják, de az 1.2-es pl. láncos, és ha megkapta az olajat időben, akkor nagy gond nem lesz vele. Ennek megállapításához kell pl. egy szerelő, aki látott már jót is, rosszat is ebből a motorból. Elég alacsony a fogyasztása, 6-7 liter körül elviszi a nagy kasztnit, ha nem taposod neki. Az alkatrészek filléres tételek a többi német márkához képest és sok a bontott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!