Aki mindkettőt vezet, vagy vezetett már: a manuális, vagy az automata váltós autókat szeretitek jobban vezetni?
#16.
Nem az volt a kérdés, hogy Te mennyire nézed le a manuális váltót.
Ha számodra "nyűg", akkor ne használj olyat.
Nem kötelező. 😁
#21 Nem az volt a válasz, hogy lenézném a kézi váltót. Ettől még a tény az tény, az esetek 99,9%-ban semmi élvezet nincsen benne a HÉTKÖZNAPI közlekedésben. Nincs "én irányítom az autót" dolog, hiszen pontosan ugyanazt csinálod mint amit megcsinálna az automata. Csak a többség sokkal szarabbul.
Átlag közlekedésben pont annyi a döntési lehetőséged, hogy váltasz amikor váltani kell. Ez nem egy "döntés" hanem simán csak egy automatikus folyamat. Megvannak a szabályai, megvan mikor "kell" bizonyos tartományban átlökni a kart oszt ennyi.
És mondom, nem LENÉZEM, mert biztos fain egy szekvenciális váltó vagy egy versenypályán csapatni, mert ott tudni kell váltani. Átlag közlekedésben meg nem csinálsz semmit, csak dobálod 2-5(6) fokozatok között oda ahova éppen kell.
Eleve vicces valahol amikor az emberek vezetési élményről meg olcsóságról beszélnek aztán hajtják az 1.2-es Corsát mert az igazi versenyautó :D
23
Pont azt mondtam, hogy hátsókerék-hajtású, manuális, szívóbenzines autó kell, ha vezetési élményről akarunk beszélni. 1.2-es Corsa pont nem ilyen :D Ha szervokormány sincs, az még jobb. Nem összehasonlítható semmivel, pedig vezettem már 40-50 autót.
#23 “ Ettől még a tény az tény, az esetek 99,9%-ban semmi élvezet nincsen benne a HÉTKÖZNAPI közlekedésben. ”
NEKED lehet, de tudtad, hogy minden embernek más dolgok nyújtanak élvezetet? Én szeretek váltogatni, nekem unalmas az automata, de új kocsikból kénytelen az ember azt venni, ha már nem gyártanak manuálisat.
#26 Érdekes módon azt senki nem fejtette ki mit is jelent az "élvezet" a váltásban :D
Egy versenypályán ahol a köridőt hajtod és a váltási tudásod tizedeket jelenthet, azt megértem, hogy remek. Bár hozzátenném a versenyautókban szekvenciális váltó meg fülek a kormányon.
De átlag hétköznapi használat során fejtse már ki valaki, mi élvezeti faktor van abban, hogy váltunk?
Van egy váltási tartomány ahol váltani érdemes/kell és ennyi a nagy izgalom. Az átlagos közlekedés nem arról szól, hogy váltogatunk össze vissza kedvünkre, hanem van egy optimális váltási tartomány meg adott sebesség/terhelés esetén egy adott váltóállás és ennyi.
Az "én döntöm el mikor váltok" szöveg pont ezért vicces, mert nem te döntöd el, hanem te csak meghúzod a kart... Ez nem döntés csak egy automatikus folyamat manuális végrehajtása.
"Te döntöd el, hogy 3000-nél vagy 8000-nél váltasz fel pl."
Ezt igazából nem te döntöd el. Te csak váltasz az aktuális helyzetnek megfelelően.
Ez is egy automatikus folyamat, ahol az agyad a számítógép. Nem sietsz, spórolósan vezetsz, elváltasz hamar és nem nyomod neki. Előzni kell, kell a nyomaték, tudod, hogy ehhez vissza kell váltani 1-2-őt. Nyilván ugyanezt csinálja az automata váltó, csak sokkal pontosabban, kifinomultabban.
Nyilván bizonyos tartományokon belül vannak eltérések ember és ember között, teszem azt valaki már 2.800-nál elvált a másik 3.200-nál fog. Sőt, még ugyanaz az ember sem fog mindig minden helyzetben ugyanúgy, ugyanakkor váltani. Ellenben a mérnökök által fejlesztett és csiszolt automata mindig a legoptimálisabb váltást hozza.
Hiába a rázkódás, manuálisnál csakis az én döntésem, hogy milyen fordulatnál és hanyadikba kapcsolok.
Ezen lehet agyalni, de attól még így van. 😋
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!