1-esbe hagyjam, vagy húzzam be a kéziféket?
Friss jogsis vagyok, az autóm egy Ford Mondeo 2006-os évjárat.
Az oktatóm azt tanította, h az autót parkolás után behúzott kézifékkel hagyjam el. De ma kollegák a munkahelyen azt mondták, h ne húzzam be, mert akkor berohadhat (10 óra a műszak, sokat áll a parkolóban), hagyjam 1-esbe. A parkolónak van egy icipici lejtése a vízelvezetés miatt. Ha egyesbe teszem épp egy picit mozdul előre a kocsi majd megáll, mert ugye megfogja a motor.
Nekem ez a módszer új infó, ilyet sosem mutatott az oktatóm.
Melyik akkor a helyes, hagyjam 1-esbe, vagy kézifékkel rögzítsem a kocsit?
(Ha egyiket se teszem, nekigurulna a padkának és felakadna az orra.)
Köszönöm a válaszokat.
20F
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Megkellene tanulni mindenkinek hogy mi az a kézifék vagy rögzítőfék.
Plusz belehet tenni sebességbe is.
De az se tiltja semmi hogy éket tegyél alá.
A kollégák az nem mondták hogy csak a trehány embereknek rohad be az autóba bármi?
A lábféket se használd mert mi van ha berohad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem vagy, hanem és.
Az ostoba kollégákra meg ne hallgass. Nem is értem, van egy ember, aki arra van kiképezve, hogy megtanítsa mit és hogyan kell csinálnod (mellette még elméletből is kellett találkozz a kérdéssel, de ezt már hagyjuk is). Ő elmondja, még meg is jegyzed, majd jön Józsi, aki jó esetben a 10 leggyakoribb táblával elboldogul és akkor az ő hülyesége után kell menni?
10 óra alatt semmi nem rohad be. Valószínűleg szegény korlátolt párák keverik a régi legendákkal, amikor az elhanyagolt Warburgok, Ladák kéziféke télen képes volt befagyni. De hát ugye az 30 éve volt. Ha folyamatos használatban van, nem fog se berohadni, se befagyni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mindegy hogy csinálod, csak az a lényeg, hogy ne guruljon el az autó.
Ez a "berohadás" városi- vagy inkább falusi legenda.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
24 éve vezetek. Ez alatt volt több autóm is. Nem csak vadi újak. Sok céges autót is hajtottam. Mindig behúztam a kéziféket és soha nem rohadt be. Pont attól fog berohadni, ha nem használod és nem tartod karban. Ez alatt azt értem, hogy ha a bovden végén lévő gumitömítés már ki van szakadva, de jól van az úgy módon legyintesz rá, akkor ott valóban bejuthat a por, nedvesség, amitől be tud állni. Ha figyelsz rá, akkor nem.
Meg berohadni sem a 10 óra állástól fog, hanem hetek, hónapok, évek alatt. A kéziféknek amúgy ez a(z egyik) funkciója, hogy rögzítse az autót. Ha ezt üzemszerűen a sebességváltóval kellene megoldani, akkor a gyártól feleslegesen nem költenének a kézifékre, lespórolnák.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
vizszintes úton jobb ha csak sebbességben hagyod.
De ha lejtős az út mindenképp húzd be a kéziféket
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kollégáid síkhülyék az autókhoz műszakilag.
Semmi nem fog berohadni egy behúzott kéziféktől. Sem 10 óra alatt, sem 100 óra alatt, sem 1000 óra alatt.
A szabályos-szabványos az, amit az oktatód mondott. Gyakorlatilag, ha nem meredek lejtőn állsz, akkor mindkettő jó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!