Kéziféket hogyan lehet állítani?
Renault Megane II. A kar felhúzásakor 11 kattanást számolok. Ez úgy tudom, hogy nagyon sok és annak is érződik, ezért szeretném állítani a bowdent, de hol van rajta a spanoló? Lehetőleg kép vagy videó formájában érdekelne a válasz, mert nincs időm arra, hogy napokig szétszedve álljon ameddig kibogozom, hogy miről van szó.
Hány kattanásra kell beállítani?
Még annyi, hogy találtam egy ilyen videót, amiben 9:50 percnél mutat egy állítócsavart:
https://www.youtube.com/watch?v=zgqyjae6yN4
De a videó szerint azt fixen egy adott távolságra kell beállítani, tehát gondolom nem ezzel lehet spanolni a bowdent. Vagy igen? Nekem ezt kéne beállítanom a videóban látható értékek egyikére, mert elforgott rajta a csavar? Én azt hittem, hogy ennek a bowden nyúlásához van köze.
(Nem a régi és az új közti különbség miatt állította így? 2:50 "it's a bit longer", mondja is, hogy "your adjustment might be different", szóval...)
Szerintem vedd le a kerekeket, és nézd a bowdenek végeit. Addig állíts rá, amíg nem mozog, aztán picit lazíts vissza, hogy a bowden dió még éppen hogy finoman mozgatható legyen a helyén, kint a nyergen.
Hát először is utána kéne járni, hogy mitől rossz most. Az a beállító anya az nem tud fellazulni magától, tehát itt valami olyasmi probléma van, amit előtte meg kéne oldani. Valószínűleg a bowden van megnyúlva és ki kéne cserélni.
Ettől függetlenül, a beállítás egyszerű: nincs semmilyen előre megadott érték, minden esetben más, neked kell megtalálni a helyes beállítást. Csak kezdd el húzni azt az anyát és időnként ellenőrizd. Akkor jó, ha:
1. Maximum 5-7 kattanás
2. Teljesen kioldott kéziféknél a kerekek szabadon forognak
3. 1-2 kattanásnál már van érezhető fékező erő, ha kézzel forgatni próbálod a kerekeket
Ha a bowdennel baj van, ez a három nem fog összejönni, tehát ebből rá fogsz jönni. Ha sikerül úgy beállítani, hogy mindhárom feltételt teljesíti, akkor jó. Ha nem, akkor bowdent kell cserélni.
10:18-nál ami van azon kell húznod.
Az az anya nem fellazult hanem ahogy kopott a fék nem lett utánna állítva, teljesen normális jelenség. Addig húzd, amíg 3-4 kattanáson már nem bír elindulni hanem leül a hátulja.
Tárcsaféknél úgy működik, hogy a munkahengerben a dugattyú belső felén van egy orsó. A munkahenger fel van tekerve az orsóra. Ahogy kopik a fék, úgy fog egyre kijjebb tekeredni az orsón a dugattyú. Magától, tehát nem kézzel kell időnként lejjebb tekerni.
Ezért is van az, hogy otthoni proli körülmények között a hátsó féket nehezebb javítani, mert betét/tárcsa cserénél a dugattyút vissza kell állítani alaphelyzetbe, de a hátsó dugattyút nem lehet csak úgy visszanyomni. Az első fék dugattyúját egyszerűen csak be kell nyomni és kész, egy nagy vízcsőfogó is tökéletes hozzá, de a hátsónál nem nyomni kell, hanem tekerni és nyomni egyszerre, ehhez pedig muszáj valami célszerszám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!