Fék csikorgás mitől lehet?
Kb 1000 km-rel ezelőtt lett hátsó fékbetét és féktárcsa cserélve. Pár napja kb. 5-10km megtétele után csikorog a fék, de nem csak fékezésre, hanem menet közben is. Nagyobb fékezésre inkább elmúlik. Enyhe fékezéskor csikorog ugyanúgy. Zavar, mert pár hete lett cserélve, gyári minőségűre. Ate betét és Ate tárcsa.
Mitől lehet vajon? Valakinek ötlet?
Előre is köszi.
Az új fékbetétekbe már nem tehetnek bizonyos anyagokat környezetvédelmi és egészségügyi okokból, ezért a gyártóknak más anyagot kell alkalmazniuk, hogy tartós maradjon a fékbetét. Jól ledarált fémreszeléket tesznek mostanság az új betétekbe. Vannak viszont hibák, mert egyes fémdarabok nem darálódnak le tökéletesen, ami azt eredményezi, hogy a tárcsával összeérve csikorgó hangot hallat.
Ha rendes a szerelőd, megpróbálja legariztatni a betétet. Vagy megpróbálja tisztítani, széleit egy kicsit "megreszelni"
De az is lehet, hogy belement valahova egy kis kavics.
Ate betét, Ate tárcsa.
Már régóta nem szokás az azonos márkájúak párosítása.
A tárcsa megfelelő, de valami puhább betéttel jobban üzemelne.
Miért ne lehetne azonos gyártású a tárcsa és a betét?
Amúgy a csikorgás oka, hogy rezgésbe jön a fékbetét, úgy szoktak ellene védekezni, hogy a hátulját, ami a féknyereggel érintkezik, bekenik rézpasztával vagy bronzpasztával (kifejezetten erre a célra készült termék) és ez annyit csillapít, hogy nem fog nyekeregni.
#5. Nem azt írtam, hogy "nem lehet".
Az a tapasztalat, hogy egy keményebb minűségű tárcsát, ajánlatos puhább betétekkel párosítani.(mert hogy inkább a betét fogyjon mint a tárcsa)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!