Ki szoktátok égetni a kupufogót?
Nem ártana a mostani motoromnak...a simsonon a kikapargatás még elég is de a mostani kcisit bonyolultabb szerkezet :D
Még nem csináltam és ezért ha lehet aki tudja h lenne érdemes, ha leírná részletesen megköszönném!
akkor íme a cikk:
A folyamat:
Egy MZ TS-125 Motorkerékpár dobján mutatom be a kiégetés folyamatát. 1. Szereljük le a delikvenst a motorkerékpárról! 2. Tisztítsuk meg a külsejét, legyen teljesen zsírmentes, még ujjlenyomatok se maradjanak rajta, mert az is ráég!
3. Mérjük meg a súlyát! Így a folyamat végén rádöbbenhetünk arra hogy milyen rohadt sok koksz kijött belőle. Kopogtassuk végig egy csavarhúzó nyelével, és figyeljük a hangját, minden bizonnyal tompán kopog!
4. Helyezzük VÍZSZINTESEN betonra! Rakhatunk alá téglákat is, de nem fontos! (Nekem van egy kifejezetten kipufogó égetésre való vaságyam, mivel normális sík betonterület nincs.)
5. Minden éghető dolgot tüntessünk el a közeléből. Nagyon meleg lesz!
6. Vegyük elő a gázégőt! Állítsuk jó nagy lángra, majd kezdjük el a motorblokk felöli oldalról a szájához közelíteni! Tartsuk jó közel, a láng a dobban égjen! NE DUGJUK BELE A GÁZÉGŐ FEJÉT A DOBBA, mert elaludhat oxigénhiány következtében, és a dob megtelhet gázzal! Nagyot szólna…
7. Ezt tegyük legalább 5 percig! Ezalatt a dob eleje már el is fog színeződni. EZ NEM BAJ!
8. Amikor már rendesen füstöl a vége (egészen fekete füst is lehet…), akkor jöhet a kompresszor!
9. FIGYELEM! Most nincs szünet (és nem is lesz még kb. 20 percig)!!! Ahogy a gázégőt elvettük (zárjuk is el) a dob szájától, azzal a lendülettel már fúvatni kell a pisztollyal a következőképpen: a pisztolyt először kb. 20 cm-re tartsuk a szájától, és kezdjük el fúvatni! Ha láthatóan (esetleg hallhatóan is) megindul az égés, akkor lehet közelebb helyezni a pisztolyt! Ezt onnan tudhatjuk hogy baromira elkezd füstölni a dob. És ezt egyre intenzívebben teszi.
10. FIGYELEM!!! (még mindig) mostantól egy másodpercre se szabad elvenni a pisztolyt a dob szájától, és/vagy elengedni a rajta lévő szelepet! Ezzel elronthatjuk az egészet!!!
11. Ha minden jól zajlik, akkor azt tapasztaljuk, hogy a dobon, elkezd végighaladni az elszíneződés! Ez nagyon jó! NYOMASSUK NEKI A LEVEGŐT TOVÁBB!
12. „Jééé, már nem is füstöl!!!” (Ekkor még izzik bent a koksz). Ez az a pont, ahol még NINCS kész a kiégetés! Nyomassuk a levegőt tovább!
13. Ha az egész dob lehűlt, mindenféle színekben pompázik, a végén már hideg levegő jön ki! AKKOR megpróbálhatjuk végigfogdosni az illusztráción látható pontokon. Azok a helyek amik legutoljára hűlnek ki. HIDEG? Leállíthatjuk a kompresszort! ADDIG VISZONT NEM!!!.
14. A dobot fogjuk meg és függőleges helyzetbe hozva rázzuk ki belőle az esetlegesen bennemaradt kokszdarabokat. Fújjuk még ki egy kicsit elölről-hátulról a kompresszorban maradt levegővel!
15. Mérjük meg a súlyát újra! Nekem 200 g-mal lett könnyebb (ebben nem volt sok koksz. Kilókkal is lehet könnyebb). Az jó!!! Kopogtassuk végig megint csavarhúzónyéllel! Tiszta pléhhangja van, kong mint állat? Ez is jó!!!
16. Ha valakinek tetszik az új design-ú dobja az fel is szerelheti (ezért a színeffektért az AKRAPOVIC-nál súlyos összegeket kérnek)! Akinek nem, az vigye el egy polírozóhoz, és az visszaállítja a régi külsőt (tán még szebb is lesz)!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!