Ha megfognak egy 110 köbcentis robogóval, ami 50 ccm-nek van papírozva, abból lehet bajom?
Igen, tudom, alapból: igen.
Nade az eladóm azt mondta, hogy ő is már 50 ccm-esnek vette, ott volt az adásvételije egy előző tulajjal, aki levizsgáztatta 50-esnek, és hogy nekem és neki nem kell műszakilag értenünk a motorokhoz, tehát az a hibás, aki először 50-esnek adta el. Igen, a szabályok nem tudása nem mentesít a felelősség alól, nade itt nem a szabályok nemtudásáról van szó, hanem arról, hogy műszakilag "nem értünk" a motorokhoz, és "nem vagyunk szerelők, nem tudhatjuk". Ezek alapján valós az a következtetés, hogy visszavezethető a probléma másra és ráhúzható a vizes lepedő baj esetén és nem én ütöm meg a bokám? Az eladó szerint majd én rálőcsölöm a bajt, ő meg továbblőcsöli másra, és nem lehet bajunk. (Egyébként az eladó jó barátom, szóval vélhetőleg nem hagyna bajban.)
2000-res évekbeli robogóról van szó, amit már annyit hajtottak, hogy eladó elmondása szerint már ellenőrzőpadon sem adna le olyan teljesítményt, ami megüti egy 110 ccm-es teljesítményét, ha ez esetleg számít. (És hogy akkor miért ezt venném? Mert megbízható baráttól jó állapotú nagyon. Ebben nem kérek véleményt, csak a fenti problémáról!:) )
A téma itt nem az, hogy arrol gyozott meg, hogy 110 le lett vizsgaztatva 50esnek, hanem az, hogy én nem értek a motorokhoz, és azt jelenti ki, hogy ez egy 50 kobcentis,ces en nem is tudok rola, hogy nem az. Tehat, hogy nem is emliti. Nyilvan ha azt mindanam hogy egy nagyobb levizsgazott kissebbnek, ott kilognak a lolab.
Nagyobb motoroknal lehet, hogy feltuno is, jelentos az elteres. Itt egy Apriliarol van szo, aminek az 50 kobcentise ugyanugy is nez ki, mint a 110. Egyedul a km-orabol derulhetne ki, hogy mas, dehat ha ahhoz meg nem ertek, mert elso robogom es 50esnek adjak el nekem, akkor nem kell tudnom, hogy nem az, nem? Meg hogy az 50esen meddig szamozzak a km-t. Illetve még annyi, hogy 2 ütemű, tehat hangos, mint egy 50es. Közlekedési rendorokon, akik ritkan razziaznak, es altalaban celzottan, illetve motorosrendorokon kivul, akik inkabb autopalyaznak, meg felvonulasokon vesznek reszt, nemigen biztos, hogy ranezesre levagnak, hogy mivan. Naivabbak sztem siman elengednek papirok utan, meg ha adom az artatlant.
Az első mondattal megválaszoltad a kérdésed.
Az hogy te nem tudtad nem fogja érdekelni mert mindenkinek ez a kifogása.
"ott volt az adásvételije egy előző tulajjal, aki levizsgáztatta 50-esnek"
Nincs ilyen, hogy levizsgáztatta 50-esnek! Innentől te egy műszakivizsga kötelezőbiztosítás(mert egy 50-esé nem lesz érvényes) és egyedi azonosító, az az rendszám nélküli motorral közlekedsz, amire valószínűleg jogosítványod sincs, amit még haza sem tolhatsz. Sőt kitudja, hogy valamikor nem-e úgy lopták valahonnan, és azért nincs forgalmija.
Azt meg talán hallottad, hogy a jogszabály nem ismerete, még nem mentesít a felelősség alól, tehát te hiába adod az ártatlan, hogy te nem tudtál róla, attól még megbüntetnek.
Nem lenne jobb inkább egy normális 50-es motort venni, mindegyik többet megy mint 45, de ez legyen a legkisebb baj,ezt valószínűleg még elnézik, de a többit nem. Sokkal jobb nyugodtan motorozni, mint parázni ha meglátsz egy rendőrautót.
Szerintem ezek az igazoltatások úgy szoktak kinézni, hogy mész a főúton 80-nal. Mögéd kerülnek a kékek ,és nem látják a rendszámodat, mert nincs. Elfogja őket a kíváncsiság, hogy miért is rongyol előttük ez a smkp a megengedett sebesség több mint 2x-esével?
A másik, hogy okosan mész a településen 40-nel. Elédkanyarodik a tehetséges biciklis, te meg elbszod. Személyi sérülés, hívják a rendőrt. Mivel az 50/125 robogózás nálunk egy időben népszokás volt, egyből észreveszi, hogy töke van a menyasszonynak. Hiába lobogtatod a biztosítás igazolásodat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!