Létezne az hogy egy 18-as kerék ennyire megfogná az autót?
Gyárilag egy 16-os felni van a kocsin, és jelenleg is azt használom.
195/55/16-os.
A másik kerék 235/40-35(nem tudom pontosan)
Sokan azt mondják hogy körülbelül 10-15%-al vissza fogja az autót és ezzel együtt megnő a fogyasztás is.
Kérdésem egyszerű, miért?
Annyival nagyobb a legellenalasa?
Nem forditva kellene hogy legyen?
Ugyan annyi idő alatt azonos fordulással és sebességgel többnek kellene legyen a megtett utnak, nem?
" A másik kerék 235/40-35(nem tudom pontosan)"
Ennyit illene tudni, vagy megnézni.
Gondolom 235/35 R18 lesz az új.
Az váltóméret, azaz nem változik a kerék átmérője. Adott sebességen ugyanannyit fog forogni.
A szélesebb gumitól nem feltétlenül növekszik a gördülési ellenállás, mert oké, hogy nagyobb felületen érintkezik az úttal, de cserébe kisebb nyomással. Illetve mivel kisebb lesz az oldalfal, kevesebbet deformálódik.
Ami nőni fog az a kerekek tehetetlenségi nyomatéka (súlya), emiatt nagyobb erő kell majd a kerekek megforgatásához. Ettől fog nőni a fogyasztás és csökkenni a gyorsulás, de a 10-15%-ot túlzónak tartom.
Nem csak a tömeg nő 16-ról 18-ra váltással, hanem az áttétel is!
"Ugyan annyi idő alatt azonos fordulással és sebességgel többnek kellene legyen a megtett utnak, nem?"
De, ez így van, ehhez meg nagyobb erőt kell kifejtenie ehhez a kerékre az erőátviteli rendszernek, mert nőtt a kör sugara.
A kerék sugarának a növelésével vesztesz a nyomatékból, azért gyorsul kevésbé az autó. De az sem biztos, hogy nem teszi tönkre hamarabb a sebváltót.
"Nem csak a tömeg nő 16-ról 18-ra váltással, hanem az áttétel is!"
A lótúrót. Írja a gumiméretet és jóval kisebb lesz az oldalfal (195/55 helyett 235/35), így változatlan marad a kerékátmérő.
"Ugyan annyi idő alatt azonos fordulással és sebességgel többnek kellene legyen a megtett utnak, nem?"
Nem. Mert feltétéelezem váltóméretet raksz fel, nem akármilyet amit épp meglátsz.
18"-os kereket az útviszonyok miatt nem használok. De a télsi szettem 195/65 R15, a nyári 225/45 R17. Hozzáteszem, az én autómra mindkettő ajánlott gyári méret.
A 17-essel kicsit keményebb a rugóás, jobban észrevenni komfortban az úthibákat. Ennyi az össz különbség, amit érzek. A fogyasztást írom folyamatosan sok éve spritmonitoron. Semmi különbség nincs a két kerék között. Gyorsulásban sem érzek számottevő különbséget, igaz nem vagyok egy "padlógáz-satufék" típusú sofőr.
Eleiekben a szélesebb keréknak nagyobb a gördülési ellenállása. + nagyobb tömegű kerék megforgatásához, felgyorsításához a tehetetlenségi nyomaték miatt nagyobb erő kell. De! Ezek között a kerekek között jó ha 10-15% tömegkülönbség van. Ha egyik duplája lenne tömegre a másiknak, akkor bizonyára érzékelhető lenne fogyasztásban és gyorsulásban is a különbség.
"De a 10-15% költői túlzás."
Akkor töltőien túlzó mérlegem van, ugyanis konkrétan elmértem.
#9: Súlyt vagy fogyasztást?
Lehet pontatlan voltam, fogyasztáskülönbségre gondoltam
#8
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!