Miért kell indexelni ha nincs kinek?
Mégis van ott valaki, ha látja a mulasztást.
Azért indexelsz, mert ha rászoksz, hogy mondjuk éjszaka minek, akkor berögzül, aztán majd egyszer olyankor felejted el, amikor nem kéne. Nem vicc, én a biztonsági övvel vagyok így.
A körforgalmi indexben meg majd kisegít más válaszoló. Szerintem a világ legidiótább dolga. Másik kérdés alatt pár hónapja valaki példálózott, hogy bezzeg Romániában ha nem az első kijáraton megy ki valaki, akkor balra indexel, hogy ezt is jelezze. MINEK?
Nálunk ugye csak kifele kell, de a többség akkor teszi, amikor már tekeri a kormányt. Index akkor jelez bármit, ha legalább 1-2 másodpercig jár. Ha te a harmadikon akarsz kimenni, amint elsuhansz a második kijárat mellett (mert előtte félrevezető lenne) már ki kéne tenni. Ahogy elnézem a sok mazsola kormányzását meg tempóját körforgalomban, szerintem ez túl nehéz feladat nekik. Másrészt meg én körforgalom közelébe érve bárkiől megmondom, aki benne van, hogy hanyadikon fog kimenni. Látszik a mozgásán. Szóval abszolút feleslegesnek találom a körforgós indexelést, mert aki csinálja, nem úgy csinálja, hogy haszna legyen, illetve aki nem csinálja, arról is tudom, mit akar. Aki szabálytalanul többsávosban a belsőből vág ki a kijáraton, azt is előre látom, és felkészülök rá.
Csak ugye a többség vak és/vagy balf*sz és a legegyszerűbb körforgalmat sem tudja használni, sem itt, sem Nyugat-Európában. Ez a baj.
MI az, hogy nincs kinek?
Mi vagy te, varázserejű látnok? Honnét tudod, hogy egy bokor mögött egy gyalogos a járdán pont nem akar-e átmenni és nem az autók mozgását figyeli-e?
Fogd föl, hogy az indexelés a szándékod egyértelmű jelzése. És a közlekedés biztonsága szempontjából kiemelten fontos, hogy mindenki tudja, te mit akarsz csinálni, merre akarsz továbbhaladni. És soha nem lehetsz biztos abban, hogy valaki másnak nincs-e szüksége arra az információra. Eleve abszurd feltételezés, hogy a közlekedés összes szereplőjét, beleértve a semmiből előszaladó gyalogost is, mindig minden esetben meglátod.
> "Nálunk ugye csak kifele kell, de a többség akkor teszi, amikor már tekeri a kormányt. Index akkor jelez bármit, ha legalább 1-2 másodpercig jár. Ha te a harmadikon akarsz kimenni, amint elsuhansz a második kijárat mellett (mert előtte félrevezető lenne) már ki kéne tenni."
A kar átkapcsolásakor a relé behúz, így rögtön felvillan az index. A késleltetés max. tized vagy századmásodperc lehet, másodpercek egészen biztosan nem telnek.
A kijárat melletti elhusanással az a baj, hogy ha olyankor teszi ki jobbra, akkor még javában kormányzol balra, ergo rögtön le is vágja az indexkart. Nálam még olyan is szokott lenni, hogy jobbra bekanyarodok a kijáratra, de rögtön balra kell korrigálni egy nagyon kicsit az útvezetés miatt és vághatom fel újra az indexkart, mert lecsapja.
Régóta vezetek, minden körforgalomban képes vagyok szabályosan indexelni, mikor elhagyom azt.
Én nem tudom, a gyakorin ilyen debil vezetők vannak, akiknek nehézséget okoz az indexelés körforgalomban?
Mert ez a szabály.
Ennyi erővel a piros lámpánál miért állsz meg, ha nem jön senki?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!