Autópályán vezetés mire figyeljek?
Soha nem vezettem még autópáylán, de autóúton is csak párszor.
Kicsit félek is, 120-nál többel nem is vezettem még. Nem tudom egyáltalán hogy tudom felvenni ott a ritmust nem akarom hogy mindneki letoljon az útról. Egyébként Budapest - Prága lesz az út.
"7/9 anonim ***** válasza"
Az autópályának nem ez a célja, ezt kellene felfogni
120 miért közveszélyes?
Én 110 körül megyek mindig, mert egyrészt nem sietek, másrészt a kocsinak, fogyasztásnak ez a legoptimálisabb. 20 éve megyek így, külföldön is, itthon is, és érdekes módon sose volt gondom. Előzésnél nyilván beletaposok, pláne ha jönnek mögöttem, de azért mert autópálya, nem kötelező tövig nyomni a pedált.
Én is csak a múlt hétvégén vezettem először autópályán 8 hónapja van jogsim. Nekem elsőre nem volt rossz tapasztalatom 4 órát töltöttem fent a pályán összesen.
Felhajtáskor igyekezz minél hamarabb felvenni a tempót, besorolásnál a nálad gyorsabbakat engedd el és nagyon figyeld a bal tükröt és bal holtteret mielőtt besorolsz. Egyébként észrevettem, hogy van aki olyan rendes, hogy segíti a feljutást azzal, hogy átsorol a belső sávba, hogy be tudj csatlakozni.
Amikor bent vagy a belső sávban, és mondjuk kamiont értél utol akkor előzés előtt bal tükör és holttér! index nagyon fontos. Ha látod, hogy a belső sávban nagyon gyorsan közeledik, és túl közel van, addig nem sorolsz át, ha tiszta, vagy még elég távol van következő autó, akkor holttér ellenőrzése után index és átsorolsz a belsőbe. Én amikor a belsőben voltam nem igazán figyeltem hogy tartsam a 130 at inkább arra törekedtem, hogy ha például kamionsor van akkor minél előbb megelőzzem őket, hogy ne kelljen két kamion közé bemenni. Nyilván nem azt jelent, hogy 200-al mentem, de a belső sávban igyekeztem csak addig lenni mig előzök, aztán vissza a külsőbe, tükrök, holttér ellenőrzéssel. A megfelelő követési távolságra nagyon figyelj, és holttereket mindig nézd, mert van aki pillanat alatt ott terem melletted. Valamint azt vettem még észre, hogy vannak olyanok, akik előzéskor sem lépik át semmiképp a 130 at igy gyakran előfordult, hogy kamionsor előzésekor több autó is ugymond a belső sávban ragadt. No ilyenkor hiába tolnak mert az előtted lévő nem megy gyorsabban nem nagyon tudsz mit csinálni. Nekem emiatt a három sávos autópálya jobban is tetszett mint a kétsávos. Tehát holttér és követési távolság, index használat fontos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!