Autópályán vezetés mire figyeljek?
Soha nem vezettem még autópáylán, de autóúton is csak párszor.
Kicsit félek is, 120-nál többel nem is vezettem még. Nem tudom egyáltalán hogy tudom felvenni ott a ritmust nem akarom hogy mindneki letoljon az útról. Egyébként Budapest - Prága lesz az út.
Nagyobb követési távolság.
Nem is azért, mert te nem tudnál megállni, hanem hogy ne kelljen túl nagyot fékezned, ugyanis az emberek nagyrésze tapad rá a másikra.
Nyomod a gázt, nézel előre, meg periodikusan belepillantasz a tükörbe. Ha bemész a belsőbe, nyomod a gázt. Ha jönnek mögötted, kimész. Ha felmerül benned a kérdés, hogy talán ki kéne sorolni, akkor azonnal kisorolsz. Felhajtáskor a gyorsítósávban nyomod a gázt, húzatod a motort, hogy mire besorolsz, meglegyen a tempó. Lehajtáskor nem egy kilométerrel hamarabb lassítasz, hanem majd ha elhagytad a külső sávot, azért van a lassítósáv. Ha fáradt vagy, megállsz, iszol egy kávét, nyújtózkodsz 10 percet.
Vigyél magaddal valami zenét, szét fogod unni az agyad, mert gyakorlatilag csak tempomat meg kormányozgatás, tűrni kell a monotóniát, miközben azért ha féklámpát látsz magad előtt, nem árt elengedni a gázt, esetleg fékezni is.
És ha sikeresen megjártad az utat, felhívod a volt oktatódat, hogy valamikor találkozzatok, hogy szembeköphesd, amiért jogosítványt kaphattál úgy, hogy aztán itt kell ilyeneket kérdezned.
Arra nagyon figyej, hogy hol hajtasz fel és le a plyákról
Jobbra tartás van. Menj ki a külső sávba, azért egy 110 körüli tempót illik felvenni ott is.
Jobbról nem előzünk
Ha kamionokat kell előzni, akkor visszapillantó, ha nem jön senki besorolás belső sávba, és szépen megelőzöd. Aztán vissza sorolsz ki.
Követési távolságokra figyelj, itt azért hosszúak a féktávok.
Hirtelen kormánymozdulatoakt kerüld, 130 körül máshogy reagál rá az autó mint 90 környékén.
Érdemes azt is nézni belső sávba soroláskor, hogy jön e valaki, és ha jön mennyire gyorsan közelít. Ne csak rápillants. Ha valaki épp 180-al megy akkor meg tudod szivatni egy besorolással.
Motorosokra figyelj, nagyon gyorsak tudnak lenni
Én vezettem már ezen a szakaszon, semmi egyéb extra nincs amire oda kell figyelni. Brno körül volt jellemzően nagyobb a forgalom. Sok helyen kimondottan szellős volt.
Közben azért pihenj 2-3x, elsőre maga az út nem rövid
#8
Minden héten ingázok győr és szeged között, de nem, sosem jártam még pályán... Ez nem talált.
"Nagyon jó, csak a kamiontól éppen nem fog semmit sem látni, meg ha sikerül egy hülye román mögé beállnia, még jobb."
Ha tart egy tisztes távolságot, rohadtul nem fogja blokkolni a látóterét, nem tudom mi ütött beléd, azt hiszed azt tanácsolom, hogy 5 méterről kövesse, vagy mi?
"Főleg, hogy az autópálya azért van, hogy minél egyenesebben és gyorsabban eljussunk a célunkhoz."
Fogd már fel hogy egy teljesen tapasztalatlan sofőrről beszélünk, aki egy relative nagyon hosszú utat tervez megtenni. A legegyszerűbb, legkevésbé fárasztó lehetőség a legjobb. Az pedig az, ha besorol a külső sávba, és nem szerencsétlenkedik előzgetéssel. Szerencsétlenem 120 felett nem mer menni, nek fogom neki jó szívvel azt mondani, hogy kezdjen előzgetni úgy hogy más vadbarmok simán száguldanak a belső sávban 160-180nal, amit nem biztos hogy 0 rutinnal fel tud mérni.
"ahol ha normális követési távolságot akar tartani, biztos bemegy közéjük valaki gyökér."
Létezik egy olyan csodás találmány, hogy fék. Ha bejön valaki közéjük, lassít míg el nem éri az elvárt követési távolságot. Bonyolult, tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!