Autópályán besoroláskor erre van tanácsod?
Most csinálom a jogsit. Amikor felhajtunk az autópályára azt mondja az oktató figyeljek, készüljek előre hogy fogok besorolni.
Igyekszem nézni, de néha nem tudom mit is figyeljek.
Ha kicsit a sebesség-differencia közöttünk akkor hajthatok gyorsabban, hogy beérjek előtte, nem?
Tudna valaki pár tanácsot adni? Ez megy a legnehezebben. Sima városi forgalomban nincs gondom. Meg miután már fent vagyok az autópályán ott se.
A macisajt előtti hosszú szakaszon általában már tiszta rálátás van az autópályára, tehát ha elnézel kicsit balra a korlát fölött, akkor már ott látni, hogy mire lehet számítani.
A macisajt utáni szakasz (sáv) már párhuzamos az autópályára, ott csak a tükröt kell nézni. A magyar felhajtók kivételesen jók Európában, bőven időd gondolkodni... Német autópályáknál szoktam látni olyan piszlicsáré felhajtókat, hogy néha elgondolkodom milyen erőgépekre tervezték azokat.
2-essel egyetértek. Én brit autópályákon, gyorsforgalmi utakon láttam döbbenettel, milyen rövid felhajtósávok vannak (gyorsítósávnak nem is nevezném). És jönnek az autópályán folyamatosan, mint a golyó. Igaz, be is hajtanak eléjük gátlás nélkül, ők meg mint a parancsolat, sorolnak be a belső sávba.
Kérdező, szerintem, akit lehet engedj inkább magad elé. De tapasztalatom szerint elég jól beállnak a belső sávba ilyenkor.
Németeknél -osztrákoknál kötelező is beengedned a felhajtani szándékozót (ezt én egy padlófékezés után tudtam meg, szerencsére megúsztuk). Ott annak kell észnél lennie, aki már az autópályán van.
Itthon figyeled, mi várható és tolod neki figyelve a sebességhatárra, valamint még időben kirakod az indexet. A tanulóautót látva be fognak engedni. A kamionokkal és kisteherautókkal kell nagyon vigyázni, időnként annyira fáradtak, hogy vakegér módjára mennek.
Szinte mindenki próbálja segíteni a besorolókat, főleg ha tanulóról van szó.
Egyébként meg megnyugtatásul: ha nem sikerül besorolni, akkor a felhajtósáv végét jelző vonalra ne tekints falként. :) Mész tovább a leállósávban és besorolsz, ha tudsz.
"Ha kicsit a sebesség-differencia közöttünk akkor hajthatok gyorsabban, hogy beérjek előtte, nem?"
130 a maximum, ha ennél gyorsabban mész, azonnal megbuksz
egyébként való világban ilyenkor lassítasz vagy gyorsítasz, mindkettő megoldás, de gyakran a már fent lévők segítenek is neked átsorolással
ha esetleg nem tudsz időben besorolni, akkor a leállósávon menjél tovább. Bár szabálytalan, ez a legbiztonságosabb megoldás
Ahogy írták, a táblánál már látni, hogy jön - e vki. Ha nem, akkor full gáz és minél hamarabb menj a sávba át. Sokan segítenek és átmennek a belső sávba ez időre. A gyorsítósávban én igyekszem kevés időt tölteni, mert ugye ha jön vmi örült közben, ha sokat tökölsz, akkor nem tudsz besorolni.
Sőt minden besorolásnál azonnal sorolj, amint tudsz.
Mégis mit kellene figyelni? A többi autót, hogy hol lesz hely.
A gyorsítósávban dinamikusan gyorsítasz, kiteszed az indexet és nézed, hol lesz a hely ahova be tudsz sorolni. Pár elb/szott felhajtón kívül mindenhol van elég idő megoldani
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!