Baj, ha nem a megfelelő ACEA besorolású olaj volt az autóban?
Figyelt kérdés
C2-es volt benne B3 helyett.2022. febr. 14. 20:18
1/7 anonim válasza:
Általában a C-snek is van A és B besorolása is. A flakon hátulján nem ír ilyet?
3/7 A kérdező kommentje:
JA ott a fotón látszik B1 és B5. Nekem viszont B3 és B4 a jó :))
2022. febr. 14. 20:55
4/7 anonim válasza:
ACEA C* általában túlteljesti az A*/B* kategóriát.
A C* katalizátor kompatibilis olajokat jelöl.
A 20-30 éves autódnál nem lesz ebből bajod, a betartod a 10-15ezres periódusokat.
Sokkal több bajod lesz a tömítésekkel ebben a korban.
5/7 A kérdező kommentje:
Igen a tömítéseknél szökik az olaj. Amúgy is cserés, szóval kap rendes besorolásút.
2022. febr. 14. 21:01
6/7 anonim válasza:
Dede, nagyon is baj, mivel alacsonyabb a HTHS viszkozitása. Olajoknál már rég nem a "vevé harminc/negyven" számít, el kéne felejteni.
7/7 anonim válasza:
#6 ugyan mar, ennyire nem kell szorszalhasogatonak lenni, semmi baja nem lesz a motornak ha mondjuk egy opelbe dexos2 helyett volkswagen specifikacio olajat raknak pl (ha ax xWy szam stimmel). De azokra is sokszor eleg nagybszorast adnak meg, nekem 5w40 tol 0w20-ig, van szoval elvileg boven lehet varialni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!