Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorozni tanulok! Félek 100...

Motorozni tanulok! Félek 100 km/h felett, ez normális?

Figyelt kérdés

Most csinálom az A. kategóriát, előtte még nem volt motoros gyakorlatom.

Rutin vizsga simán sikerült, autót 11 éve vezetek így a kuplung- váltás stb. hamar összhangba került.

Viszont mikor kimegyünk a forgalomba, akkor a 90 km/h még oké, de 110-nél egyszerűen nem érzem stabilnak a dolgot, mintha nehezen tudnám irányítani a motort, egyszerűen csak ülök rajta mint egy bábú mert szerintem félek hogy elesek. Olyan érzés, mintha a kerék és az út közötti kapcsolat nem lenne túl stabil. A menetszél fúj (plexi nincs), a szél pedig lök oldalra.

Az oktató elvárja és furcsán néznek rám, hogy nem szeretek ennyivel menni, elvégre a motorosoknál ez a tempó röhejesen alacsony.

Megszokható ez? Mit tudtok tanácsolni?

+

90 km/h-val mentünk múltkor és mondta hogy csináljak egy kormánytolást, de félek, hogy azonnal eltaknyolnék.



márc. 9. 09:25
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
Ja, és ne dodoros videókat nézzél... Dilettáns hülye. Minden tizedik mondatában van esetleg egy kicsi értelem.
márc. 9. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
#8 Ez baromság. A simsonos havas-jeges-sáros utazás arra jó, hogy ne pánikoljon egyből be, ha csúszik a gép, de az tanulható egyébként is. Megvan a rutinvizsgája, szóval igaz, az új rutinvizsga még mindig nem elég szigorú és számonkérő, de állítom, hogy többet tud, mint aki annak idején sokat Simsonozott...
márc. 9. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 Szolovjov ***** válasza:
Na ezért nem szabad rögtön a legnagyobb A kategóriát csinálni. Előbb meg kell tanulni motorozni. 50-essel, 125-össel, 250-essel. Mind egyre gyorsabb és erősebb. A csecemő is először mászik, mielőtt járni tanul.
márc. 9. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:

#13 És majd te fizeted minden 24 év felettinek a három jogsikategóriát, amikor egy is elég lenne? :D Megsúgom, rutinpályán jobb helyeken végigjáratják a létrát. És a 600-asok általában már négyhengeresek, azokat könnyebb is vezetni, mint a sorketteseket kis tempónál, de az oktatás nagy részét utóbbival csinálják, hogy tudjanak is motorozni.


Csak azt nem értem, hogy aki azt hiszi, hogy a motoros oktatás úgy néz ki, hogy az első nap már egy 600 köbcentis gépet tesznek alá, az minek szól bele???

márc. 9. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
12es szerinted baromság szerintem meg nem . jártam rengeteg motoros találkozón ott van mindenféle motoros és a legtöbb menő csúszós úton teleteszi a gatyát kigyorsításkor és fékezéskor is
márc. 9. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
Nem.
márc. 9. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:

Ez teljesen normális. Én 2 évig vezettem 50es motort A2 előtt, ott mégis szokatlan volt a nagy tempó tartósan.

Ilyenkor a menetszél lökdös jobbra balra, de egyenesben elesni nem fogsz tőle. Egy idő után hozzá fogsz szokni, erre vannak a gyakorlati órák.

márc. 9. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
Aztán eltelik majd 2 hónap és csapatod majd nyélgázon 300-zal.
márc. 9. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! Igazából szinte egyből 650-esre ültettek fel, de nagyon kezelhető a gép, V2, alacsony fordulaton nyomatékos. A rutin felkészülés elsőre nehéznek tűnik és monotonnak, de forgalmi vezetésben baromi jól jönnek a rutinnál begyakorolt mozdulatok! Soknak azzal jönnek, hogy előbb 50-esen kell kezdeni... (Mintha irigyek lennének, ha valaki egyből nagyobban kezdi.)

Közel 30 éves vagyok. Üljek rá egy 50-esre? És hová menjek vele 45 km/h-val? Autóútra rá sem mehetek. Nincs tapasztalatom 50-es terén, de nem akarom elhinni hogy forgalomban annyira biztonságos lenne, pláne ha a kamionok előzgetnek. A nagy tempóval kanyarodásokat, a hirtelen fékezést, kikerülést valóban gyakorolni kell és a rutin ad meg, de mindig elfelejtik, hogy igenis lehet ésszel, koncentráltan nagymotorral kezdeni.

Ha valaki felismeri a képességeit, és GYENGESÉGEIT, az nem fogja belehajtani magát 200 km/h-val egy kanyarba, hiába nagymotoron ül. ;)

márc. 9. 20:19
 20/22 A kérdező kommentje:
+ Amiért biztosan sokan "szidni" fognak, de ez csak személyes vélemény, hogy nekem nem jönnek be a karburátoros, kétütemű motorok. Hangosak mint egy turmixgép, füstösek, büdösek és a karbi ezeréves technológia. Nem értem miért használják még a mai napig, pedig rengeteg felhasználónál bosszúságot okoz. Tudom, majd írják hogy az övüké 50 éve pöfög és szét sem kellett szedni, a karbi sem tömődött el, nem volt gyújtás probléma sem... De azért egy injektoros mégis csak megbízhatóbb. :) De ez csak a saját véleményem..
márc. 9. 20:24
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!