Milyen autót vegyek?
Ha elégedett vagy a kocsival szerintem is szervízt cserélj.
Nekem 25 az anyag (olaj+összes szűrő) megoldom magamnak, de ha nem 10-15-ért kicserélik erre nem kell márkaszervíz.
Ez egy "régebbi" 8 éves diesel Octavia 3. Nem egy oldtimer.
Kedves 6-os válaszoló: Az autónak semmi baja nem volt, csupán karbantartásra vittem el. (Lecserélésre került a váltó olaj, motorolaj, motorolaj szűrő, fékolaj és gyertya valamint a pollenszűrő) Sajnos ilyen árba megy egy Skoda/VW/Audi olajcsere ma itthon. Ha nem viszem el, ugrik a garancia és eladásnál is belekérdeznek.
7-es válaszoló. Alapvetően csak én vevezetek érdemben, így egy autó majdnem mindig állna a kertben. Korábban egy 2.0 pdtdi használtam, amivel a nagy átlag fogyasztásom 6.5L körül alakult. Jelenleg ez 3L körül van és évi max 20.000km-t megyek a kocsival.Így ez kb 300e ft spórolást jelent. Ezen felül a zöld rendszám miatt még minimum 50.000Ft-ot tudok spórolni. (súlyadó, parkolás, stb.) Ugyanakkor benne áll jelenlegi piac szerint min 10M ft-om, ami akár kamatozhatna is.
Azért ez nem egy egyszerű olajcsere szerviz volt. DSG olaj és gyertyák tudtommal 60k km-enként cserélendők, tehát nálad 3 évente. Nem hiszem, hogy más márkánál ezt sokkal olcsóbban megúsztad volna egy hasonlóan komplex autónál. Ha ez egy sima, kézi váltós, benzines lett volna, akkor valószínűleg felébe sem került volna (155k volt tavaly az 1.5 TSI Octaviámra). A levegőszűrőt szerintem azért nem cserélték, mert éppen nem volt esedékes.
A Tesláról azt olvastam, hogy elég rossz a szervizháttere, gyakran sokat kell várni alkatrészekre. A Model 3 long range télen, autópályán elvileg 360 km-t tud 110 km/h-val. Ezzel azért már fél órát buksz 300 km-en, 130-cal pedig lehet, hogy töltened kell útközben. Ha újkorában nem is, majd pár év múlva biztosan. Ezen kívül elköltesz egy rakás pénzt az autód cseréjére, azt biztos nem fogja visszahozni. Ebben nem 10, hanem 21 milliód fog állni.
Ha két autót tartasz, akkor ahogy írod, dupla költséged lesz, tehát ugyanezt a pénzt el fogod költeni, csak több, kisebb részletben.
Igazából nem értem, hogy ha tizenmilliót tudsz autóra áldozni, akkor miért akadsz ki egy nagyszerviz árán, különösen úgy, hogy közben az autó ezt bőven megspórolja egy sima benzineshez vagy dízelhez képest.
Én a helyedben megtartanám, és kivárnék még az elektromossal pár évet. Elég gyorsan fejlődnek. Szerintem lesznek még ennél sokkal jobbak és talán olcsóbbak is.
#8: Hát szerintem meg, aki ki tud rakni "zsebből" 10+++ milliót (mert ugye nem 10M körül autóról van szó, ha már Tesla van a képben), annak bele fér az az éves +300k arra, hogy olyan autót használjon, ami az igényeit minden téren kielégíti. Legalábbis nekem megér ennyit, hogy ne csak egy közlekedőedényem legyen, ami teljesen semleges, esetleg még nem is szeretem igazán. Nyilván ez már nem a racionális szempontok köre, de pont nem is kell, hogyegy full racionális szempontok alapján kiválasztott használati tárgyad legyen, amit nem érezel magadénak. Nem azért élünk, hogy túléljünk, még ha sok területen így is kell legyen.
#7
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!