Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Renault Clio 1.2 8V 1999...

Renault Clio 1.2 8V 1999 alapjárat ingadozás Mi lehet a gond?

Figyelt kérdés

A fent említett járműnek hidegindításnál ingadozik az alapjárata. Pöccre indul, majd kb 2 perc indgadozás után az alapjárat beáll. Hideg időben annyira lemegy a fordulatszám az említett 2 percben, hogy a motor le is fullad. Mióta fennáll ez a probléma a motor teljesítménye is jelentősen csökkent (dombokat nem igazán bírja).

Következők lettek benne cserélve eddig, de egyik sem oldotta meg a problémát:

-Üzemanyagszűrő

-Gyujtógyerta

-Holtpontjeladó

-Fojtószelepház (alapjárati motor)

Valakinek bármi ötlete van ami segíthet ne tartsa magában!



febr. 17. 18:47
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
63%
Én inkább fals levegőre tippelnék vagy koszos levegőmennyiségmérőre. Esetleg rágcsáló által elrágott vezetékre.
febr. 17. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Nekem volt ilyen problémám egy 2000-es évjáratú Clión, de azt az ECU hibája okozta. Az ehhez kapcsolódó sztori itt van leírva a 27. (jelenleg utolsó) hozzászólásban:

https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__11..


Diagnosztikai és javítási tippek:


Először győződj meg róla, hogy nincs-e olajsárral berakódva az alapjárati levegőszabályozó léptetőmotor zárókúpja. Ha nagyon dzsuvás, akkor benzines fecskendővel spriccelgesd át alaposan a lyukat oda-vissza és fújd át levegővel.


Elektromosan (ohmméterrel) ellenőrizd le az alapjárati szabályozómotor két független és egyforma ellenállású tekercsét. Az ellenállásértékre nem emlékszem, de lényeg az egyformaság. Mindehhez természetesen szereld ki a három csavarral felerősített légszelep-modult. Némelyiken kivehető a kismotor - ez nagyban megkönnyíti a tisztítást - de sajna a "haladás" jegyében áttértek a kiszedhetetlenül bepréselt változatokra.


Ha a probléma továbbra is fennáll, akkor vizsgálgathatod a kétfázisú léptetőmotor elektromos meghajtását tárolós oszcilloszkóppal, vagy egy szerény szkópméterrel. (Az egyik pólus sincs stabil potenciálon, mert két ellenütemű kimenet kapcsolja az áramot a tekercsekre.) Ha nagyon furcsa a jel, akkor egyértelműen ECU hiba - és qrvára ne hallgass az okosabb szerelőkre!


Nekem az elektromos hiba fokozatosan jelentkezett. Először néha csak felvillant a "check engine" jelzőfény a gázpedál elengedésekor, majd gyakorlatilag teljesen kiesett az alapjárati szabályozás.


Jó munkát kívánok!

febr. 17. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Ja - írtad is, hogy ki lett cserélve a fojtószelepház - haver, akkor bizony már "átbaxtak az oroszok" (mint a "Macskajaj" filmben)!


A legokosabb lesz, hogy megnézed digiszkóppal (kérj kölcsön egyet, vagy vegyél egy olcsóbb kínait) a léptetőmotor meghajtófeszültségét akkor, mikor el van szállva az alapjárat. Egymáshoz 90 fokkal fázistolt szabályos négyszögjeleknek kell mennie a két tekercsre, nagyjából szabályos "burst"-okban, esetleg folyamatosan.


A témával csak a szkópos bevizsgálás után érdemes továbblépni - ez logikus.

febr. 17. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Még néhány tipp:


1. Ellenőrizd le a szívóoldali alulnyomás-szenzor funkcióját. Ez szerencsére nem digitális cucc, hanem multiméterrel mérhető sima proporcionális jelet ad az egyik vezetéken a háromból.


2. Vizsgáld át az ECU-ról jövő vezetékek épségét.


3. A léptetőmotor szópozásánál nagyon figyelj arra, hogy ne csinálj elektromos zárlatot, mert a meghajtó IC-t kiégetheted. Mindig feszültség nélkül és mechanikailag biztosan csatlakoztass!


4. A tekercsekre menő jelet a legjobban két (legalább nagyjából egyforma, teljesítményre < 20 W) hálózati kistrafó segítségével veheted le, melyekkel megoldod a szimmetrikus kimenetek illesztését a szkóp aszimmetrikus bemeneteire. A 230 voltos tekercselések mennek a léptetőmotor tekercseivel párhuzamosan, a kisfeszültségű oldalak meg mennek a szkóp bemeneteire. A kistrafók galvanikusan leválasztanak és előnyösen nem hordják át a gyors feszültségfutásoknál fellépő nagyfrekvenciás berezgéseket, tehát így tisztább és gépkocsiról biztonságosan leválasztott jelet kap a műszer.

febr. 17. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat, remélem így már sikerül megoldanom!
febr. 17. 20:46
 6/13 anonim ***** válasza:

A lambda szonda ellenőrzéséről se feledkezz meg! Szerencsére csak egy sima ugrásszenzor van ezeken a régi modelleken.


Ha a szonda halott, akkor újfajta planáris típust rakj be a kerámiagyűszűs régi helyett. A régi típusok hullanak mint a legyek, ráadásul ugyanolyan árban adják őket mint a modern planáris, kettős pléhburkolatú és flexibilis teflonfarkú BOSCH-okat.

febr. 17. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
73%

Heló kérdező, a szívósor gumi töméseit nézd át, ami a hengerfejnél van 4 darab, meg légtömegmérőt.

Fals levegőnél van ez az ingadozás, ja meg a szelepfedél 2 kartergáz csövét is át kellene fújni. Főleg a kisebb a problémás mindig.

febr. 18. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

#7 (09:49) - nekem van egy csaknem teljesen ugyanilyen kocsim, ezért tudom, hogy ezekben még nem használnak légtömegmérőt.


A legfontosabb szenzorok a főtengely-jeladó és a szívóedény-szenzor. A másodlagos üzemállapoti korrekció a légszelepállás-, hőmérsékleti-, kopogás-, és a lambda-szonda szerint történik.

febr. 18. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Én meg egy rakás ilyet csináltam, twingo, clio, légtömegmérő, szívócső-nyomás érzékelő, tökugyanaz.

2 fajta szívócsonkkal csinálták a D7F motort.

De a D4F-ek is pont ezt művelik, a fals szívócső levegőnél.

Az ECU korrigál emiatt, ezért hullámzik az alapjárat.


nagyon okos vagy, de ritka nagy baromságokkal terhelted meg a kérdezőt....


Semmi szükség nincs erre.


Csak épp nem segítettél neki semmiben.


Szívócsőnél a gumi tömítéseket cserélje, meg ha a régi szívócsonkosa van, ott a beszívott levegő érzékelőt a szívócsonkon, vagy a tömítését.

febr. 18. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

9# (22:23) - kérlek linkelj egy képet egy 2000 körül árult Renault gépkocsi D7F motorjának a "légtömegmérőjéről" - nehogy már tudatlanságban kelljen leélni hátralevő életemet!

😊

febr. 18. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!