Ez normális a féknél?
Astra G autó.
Leállított motornál kb 3. Nyomásnál elkezd keményedni a fék. (Ezt úgy tudom jó).
Járó motornál ha nyomkodom minden lenyomásnak van ilyen szisszenő hangja. (Menet közben nem, a fék tökéletes, max ha nagyon lassan megyek egy kanyarra ráfékezni és gyengéden kezdem lenyomni, hallatszik) az autót úgy vettem, hogy a fékolaj tartájon az olaj kb fél cm-rel a maximum jelzés alatt van. Azóta is úgy van, ennek 1 hónapja. Eddig nem nyúltam hozzá és énmagam nem is fogok semmiképpen.
Járó motornál két dolgot ellenőrizz:
1. Amit álló motornál írsz, csak járó motornál próbáld: pumpáld meg a féket 3-4 alkalommal. Az első benyomásnál puhább a pedál, mint az utolsónál? Ha igen, akkor levegős a rendszer.
2. Egyszer nyomd be a pedált és tartsd nyomva: a pedál felkeményedés után fixen tartja magát a lábad alatt, vagy pedig szépen lassan egyre beljebb tudod nyomni a pedált? Ha az utóbbi, akkor levegős a rendszer.
Ha ezek alapján úgy tűnik, hogy levegős, akkor gyorsan szervizbe vele. Ha nem, akkor valószínűleg csak a vákuumrásegítő szuszogását hallod, az teljesen normális. Továbbá lehet egy lyukas vákuumcső is, de erre innen monitor előtt nem lehet hasznosat mondani, azt csak élőben vizsgálva lehet kideríteni.
1. Járó motornál egyhelyben hiába nyomkodom, ugyanolyan marad a fék (érzésre lemegy 1/3-1/2 útig) ha 20szor nyomom is le, sem megy lentebb, sem keményszik meg
2. Ha izomból nyomom is a pedált, akkor sem történik semmi.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!