Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kisebb emelkedőn hogyan...

Kisebb emelkedőn hogyan találjam meg a fogáspontot?

Figyelt kérdés
Kis emelkedő, alapjárattal már nem tudna elindulni. Ha jól tudom 1.6 motor. Honnan érezzem hogy hol fog, és mikor engedtem túl? Illetve mi lehet a lefulladás oka? Mások olyan szépen elindulnak, nekem miért nem megy sokszor? /Tanuló

febr. 14. 17:59
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Kézifékes indulás + gyakorlás.
febr. 14. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Én nem tanulom azt, oktató nem tanítja. Fogáspont megtart, gáz. Így tanítja
febr. 14. 18:00
 3/12 anonim ***** válasza:
Elkezd remegni a kocsi.
febr. 14. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Akkor csak gyakorlás.
febr. 14. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Gyakorlással, mint minden mással az autóvezetésnél. Lassan engeded a kuplungot, kicsi gáz, fogáspontnál megtartod, elindultál, akkor felengeded.
febr. 14. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Amikor elkezd leesni a fordulatszám (érzed-hallod), akkor jársz a fogáspontnál. Akkor fulladsz le, ha nem elég lassan és figyelmesen engeded a kuplungot, ezért már túl is haladtál rajta. Gyakorlás kérdése. Én bevallom őszintén, 10 éves jogsival is amikor először ültem motorra, simán lefulladtam. Ki kell tapasztalni.
febr. 14. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
6# És ha túl nagy, túl kevés gázt adsz kis emelkedőn, akkor is lefulladhatsz?
febr. 14. 21:48
 8/12 anonim ***** válasza:
Túl kevéssel igen. Túl naggyal nem, csak rándul egyet az autó, ami nem túl komfortos, meg ahogy sík úton is a béna gázkezeléssel való váltás nem éppen növeli az utasokban a biztonságérzetet. Ugye arról van szó, hogy fogáspontnál fog a kuplung, rákapcsolja a váltót (közvetve a kerekeket) a motorra. Ha a motornak nincs elég nyomatéka, hogy megmozgassa a kerekeket, akkor a kerekek tehetetlensége lefullasztja a motort. Ha meg túl nagy gázt adsz, akkor amikor összekapcsol a hajtás, akkora erőt ad le a motor, hogy a keréknek már nagyobb sebességgel kéne mozognia, de ugye azok álló helyzetből indulnak - ha nincs kipörgésgátlód, kipöröghetnek stb. Ez a műszaki oldala. A gyakorlati oldala meg annyi, hogy gyakorolj.
febr. 14. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Ahogy az oktató mutatja. Gyakorolni kell.

Előny lenne, ha tudnád mi történik az autóban ilyenkor, akkor nem okozna gondot megérteni, hogy valójában mit miért csinálsz

febr. 15. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Éppen az lenne a kérdésem, hogy hol a fogáspont. Sík talajon elindul alapjárattal is akár,megmozdul.. de emelkedőn már nem. Csak nemtudom ott sokszor, hogy az a fogáspont, mikor még csak picit érzem hogy megfeszül az autó, vagy mikor nagyon remeg már? Hogyan lehet ezt centire pontosan megtalálnia egy tanulónak? Tehát magyarán: Mi a különbség a fogáspont, és a túlengedés között, miből veszem észre ha sokat engedtem rajta (mielőtt lefulladok).
febr. 15. 20:11
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!