Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme van környezet...

Rics37 kérdése:

Mi értelme van környezet védelmi okból a sebesség korlátozásnak?

Figyelt kérdés
Elvégre egy belső égésű motoros autó azzal szennyez, hogy jár a motor, és ez a szennyezés azzal arányos egységnyi időre levetítve, hogy mekkora fordulatszámon pörög a motor. De belső égésű motorok nem szeretik a túlzottan alacsony fordulat számot, ezért ilyenkor egyet vissza váltunk és körülbelül ugyanakkora fordulatszámon, de alacsonyabb sebességgel haladunk. Ez viszont azt jelenti, hogy a motornak hosszabb ideig kell mennie, hogy elérjen a célállomáshoz, tehát többet is szennyez. Már ha jó a gondolat menetem.

febr. 14. 10:15
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
67%
Nem feltétlenül kell visszaváltani! Az én autóm 5.-ben is szépen elmegy 50-el. Gondolom nem vezettél még olyan autót aminek van pillanatnyi fogyasztásmérője. Azért ott észrevenni, hogy ha 90 helyett 110-el mész, és nem vitorlázol,hogy többet fogyaszt, eleve több üzemanyagot is kér a motor, minél gyorsabban mész annál nagyobb az autó légellenállása amit le kell küzdeni az autónak. Viharban, szembe szélnél is sokkal jobban le kell nyomni a pedált
febr. 14. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
81%
A fogyasztást távra szokták nézni. Egy autó optimális fogyasztása 60-70 km/h sebesség körül van. Tehát ha az autópályán 130 helyett 100-zal halad valaki, biztosan kevesebb üzemanyagra lesz szüksége, hogy eljusson céljához. Ha 50 helyett csak 30-cal lehet haladni, az nem fog megtakarítást eredményezni, sőt, lehet, hogy nőni fog a fogyasztás.
febr. 14. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 nemaRendőrség ***** válasza:

Környezetvédelmi okokból autópályákon szoktak ilyet bevezetni, ahol sok autó 3-4000 körül forog 130nál.

110 már jelentősen csökkenti a fordulatszámot és a fogyasztást.


Városokban a zajszennyezést és a balesetek minimalizálását szokták felhozni mint érv

febr. 14. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

"Ez viszont azt jelenti, hogy a motornak hosszabb ideig kell mennie, hogy elérjen a célállomáshoz, tehát többet is szennyez."

És többet is fogyaszt, ami többletköltség. Nem véletlen mennek 90-nel a kamionok.

febr. 14. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
84%
Nem a személyautó közkekedés a környezetszennyezés kulcsa. Az ekörüli habverés látványpékségként funkcionál. Tehát a környezetvédelmi célú sebességcsökkentés járhat szennyezéscsökkentéssek, de halottnak a csók, nem oldja meg a problémát.
febr. 14. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
46%
Alagútakba kellene menni levegő elszívással amit folyamatosan szűrnének kb mint a metrónál csak hatékonyabban!
febr. 14. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Ez a gondolatmenet pont olyan hogy sietni kell és nyomni neki a gázt és akkor hamarabb odaér a célhoz minthogy ki fogy az üzemanyag.
febr. 14. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
0%

Én pont leszarom ezt

Dízelmotor hosszútávra

160 és 2800

Fogyasztással nincs gond

Motornak sincs semmi baja

febr. 14. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

A légellenállás leküzdéséhez szükséges teljesítmény a sebesség köbével arányos.


Tehát hiába jár kevesebb ideig a motor, fajlagosan többet fog fogyasztani, mert több energia megy el a légellenállás leküzdésére.


Ha pl. egy autó motorjának 100 km/h-nál 10 LE-t kell leadnia, ahhoz hogy leküzdje a légellenállást, akkor 130-nál már kb. 22 LE-re lesz szükség.

febr. 14. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Ez nagyban függ a motor-váltó-meghajtas kombótól.


Varosban kamu a környezetvedelemre fogni a sebessegkorlatozast, mivel kb a 90-es évektől a fogyasztás-optimum jóval 50 felett van.

Van pár oldal ahol diagramokkal stb ellatva csomó infót lehet tipusra bontva latni.


Külterület 90 is a 80+%- nak egyenletes sebesseg mellett nagyon közel van az optimalishoz.


A palya az mas. Ott már tenyleg beleszól komolyabban a legellenallás, a jobban tapadó gumi is.


Nyilván nem buszokrol, vagy egyéb dögnehéz és nagy homlokfelúletű jarműre értendő, ott mas lesz a matek, de varosban azoknal is elwnyesző a környezetvedelmi előnye egy 30 vs 50-nek mondjuk.


Szerintem.

febr. 14. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!