Mi értelme van környezet védelmi okból a sebesség korlátozásnak?
Környezetvédelmi okokból autópályákon szoktak ilyet bevezetni, ahol sok autó 3-4000 körül forog 130nál.
110 már jelentősen csökkenti a fordulatszámot és a fogyasztást.
Városokban a zajszennyezést és a balesetek minimalizálását szokták felhozni mint érv
"Ez viszont azt jelenti, hogy a motornak hosszabb ideig kell mennie, hogy elérjen a célállomáshoz, tehát többet is szennyez."
És többet is fogyaszt, ami többletköltség. Nem véletlen mennek 90-nel a kamionok.
Én pont leszarom ezt
Dízelmotor hosszútávra
160 és 2800
Fogyasztással nincs gond
Motornak sincs semmi baja
A légellenállás leküzdéséhez szükséges teljesítmény a sebesség köbével arányos.
Tehát hiába jár kevesebb ideig a motor, fajlagosan többet fog fogyasztani, mert több energia megy el a légellenállás leküzdésére.
Ha pl. egy autó motorjának 100 km/h-nál 10 LE-t kell leadnia, ahhoz hogy leküzdje a légellenállást, akkor 130-nál már kb. 22 LE-re lesz szükség.
Ez nagyban függ a motor-váltó-meghajtas kombótól.
Varosban kamu a környezetvedelemre fogni a sebessegkorlatozast, mivel kb a 90-es évektől a fogyasztás-optimum jóval 50 felett van.
Van pár oldal ahol diagramokkal stb ellatva csomó infót lehet tipusra bontva latni.
Külterület 90 is a 80+%- nak egyenletes sebesseg mellett nagyon közel van az optimalishoz.
A palya az mas. Ott már tenyleg beleszól komolyabban a legellenallás, a jobban tapadó gumi is.
Nyilván nem buszokrol, vagy egyéb dögnehéz és nagy homlokfelúletű jarműre értendő, ott mas lesz a matek, de varosban azoknal is elwnyesző a környezetvedelmi előnye egy 30 vs 50-nek mondjuk.
Szerintem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!