Miért indulhat csak hidegen az autó?
Üdvözletem!
Három autószerelőnél próbálkoztam, de valamiért azt a választ adta mindegyik a probléma felvázolásánál, hogy nem tud vele foglalkozni. Tudna esetleg valaki akár csak egy jól irányzott tippet adni, hogy mi lehet a gond az autóval?
Egy jól karbantartott, 2018-ban németből behozott, 99' Audi A6 Avant (1.8T benzin, automata váltós) autónál az esetek kb. 80-90%-ában csak hideg motorral indul. Önindító teker, de nem kapja el. Azt megfigyeltem, hogy ha a hiba jelentkezik akkor az önindító egy picit gyorsabban (pattogósabban) teker a megszokottnál. Rövid utaknál (1-2km) 5-10 percet, picit hosszabbaknál van, hogy másfél órát kell várni mire hajlandó elindulni. Viszont ha elindul utána semmi gond nincs. Olajat nem eszi, gyertyák tiszták, a motor hangja kifejezetten szép. Legutóbb cserélve lett az üzemagyagszivattyú (tankban), komplett vezérmű (már időszerű volt). Mindíg 100assal tankolom, legutóbb injektortisztító adalékkal is felütöttem, de nem segített. Hibakód tekintetében egyről beszélhetünk és az a levegőadagolással kapcsolatos. Nem tudom, hogy ezzel lehet e összefüggésben a hiba.
Előre is köszönöm a megtisztelő segítségeteket!










Három oka is lehet, és elég baj, ha három szerelőből egyik sem tudta ezeket megnézni.
1. Az akksid nem bírja a meleget. Mikori? Bikázva próbáltad indítani akkor, amikor nem indul magától?
2. Önindító relénél már annyira minőségtelen a forrasztás, hogy melegben nem állandó és megfelelő a kontakt. Autóvillamossághoz értőnek ez gyors munka.
3. Legneccesebb, ha azért nem indul, mert melegen túlzottan bepárásodik az égéstér, és nem tud rendesen üzemanyagot égetni. Ez már nagyobb probléma, de kizárhatod azzal, hogy kipróbálod, amikor melegen nem indul, ha lehetőleg fedett helyen felpattintod a motorháztetőt, érzékelhetően kevesebb idő elteltével és könnyebben fog-e indulni.
Amúgy a relé a legvalószínűbb.





" Egy jól karbantartott, 2018-ban németből behozott, 99' Audi A6 Avant (1.8T benzin, automata váltós) "
Na ez a baj.





Jó lenne tudni, hogy amikor nem indul, akkor van-e gyujtás.
Ad-e gyujtásjelet.
Az injektorok működnek-e, adnak-e kattogó hangot.
Ha az utóbbi két eset nem OK, akkor elképzelhető, hogy a főtengely vagy a vezérműtengely szenzora melegen kontakthibás.





Ha ez lenne, akkor bemelegedés után megállna a motor.
Opeleknél EGR szokott ilyet produkálni.
Ha van gyújtás, akkor üzemanyagot nem kap. AC pumpa. De hidegen sem kellene akkor indulnia.
Melegen a behúzó tekercs nem működhet? Azért lehet, hogy gyorsabban teker.










Köszönöm a válaszokat! Felgyorsultak az események:
Sikerült találni egy VW-Audi specialistát aki előtt sikerült produkálni a hibát. Rákötötte a masináját és elmondása szerint a létező összes érték rendben van a kocsiban lévő szenzorok szerint KIVÉVE valami 40A-es relét. Talán J71-et mondott.. Első körben ezt cseréli aztán lesz egy pár napos tesztelés. Köszönöm újra a válaszokat, de az autószerelővel beszélve utólag szégyellem magam, hogy erre így rákérdeztem itt. Ez sokkal komplexebb dolog mint azt gondoltam. Olyan sok hibalehetőség van, hogy az általam leírtak alapján nem lehetett volna megmondani mi a baja.
Az autóbontós emberke meg kérem vegye fel kapcsolatot kezelőorvosával, gyógyszerészével aki majd segít lebontani a fejében azt a mentális gátat ami miatt csak a gyártási év alapján eltemeti az autókat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!