Motorkerékpár olajcsere 3.000 km-ként?
Újonnan vettem egy sportmotort, az első ezer kilométeres olajcserét még értem, az meg is volt, de a következő 4.000 nél esedékes szóval 3000 km múlva. Elvileg ez nem a gyártó előírása, ez ilyen üzletházi előírás, ami nem kötelező de erősen ajánlott. A gyártói előírás szerint a következő olajcsere 12.000 km-nél lenne, de ott is csak olajcsere, olaj+szűrő csere 24.000-nél.
De viszont ha a google-n keresek rá, ott is írja több oldal hogy érdemes 3-4 ezer kmként olajat cserélni.
Kinek mi a tapasztalata? Nem volt még nagymotorom előtte, szóval én abból indulok ki hogy egy autónál az olajcsere 10-12 ezer km, de a maiaknál már akár 30 ezer is lehet, egy kamionon meg mondjuk 100.000 km :D akkor hogyhogy a motoroknál ilyen sokszor kellene olajat cserélni?
#9 nem mondtam egyáltalán hogy nincs rá pénzem, sőt, most tervezek még extrákat rendelni hozzá ami szerintem lesz vagy 500.000 ft. Csak nyűg, mert 100 km-re van a legközelebbi márkaszerviz, és hetekre előre kell egyeztetni időpontot és legutóbb arra a napra pont szakadó eső volt, amiben normális esetben nem mennék ki ...
#10 honda cbr650r . Nem kimondottan "szupersport", de a karakterisztikája nagyon is sportmotoros, sor4 8 ezernél jön meg a nyomaték 12 ezerig, szóval ha tempósan akar menni vele az ember akkor igencsak pörgetni kell.
Nagy motornál évente cseréltem olajat, azt nem sajnáltam, ami drágább volt, hogy évente kellett gumit venni.
Van olyan gumi amit csak 6ezer km-re terveztek. Olyanról nem is álmodhattam ...
Az nem annyira kihegyezett motor, ezek a motorok nekem elég furák. Anno ugye volt a sportmotor amiből aztán lettek a csupasz és motorikusan visszább fogott naked motorok. Aztán a naked piacon kezdett elgurulni a gyógyszer és már ők is 200lóerő felet járnak majd fokozatosan megjelentek a gyorsaságira hajazó ismét fel idomolt azonban vissza butított blokkokkal szerelt motorok. Vagyis nem vissza butított mert ezek új konstrukciók de azt hiszem érted milyen érdekes helycsere ment itt a piacon végbe a naked és az idomos sportosabb stílusú motorok közt.
Természetesen most nem a motorodat szerettem volna ezzel fikázni,a motorral nincs semmi baj csak fura módon jött létre ez a kategória.
Helyedben tartanám a 6000km-ert vagy az egy évet és csinálnám az olaj és szűrők cseréjét a mostani 4000-res után. Ezt még csináltasd meg hiszen most járatódik be a motor ilyenkor ezért kell sűrűbben.
4-es (Én a motoromban kb 5000 km-ként cserélek olajat,de ez az 5000 km van hogy 2-3 év alatt megy bele,és még akkor is tiszta benne az olaj,ez használat függő.)
Az nem a legjobb ha 5000km-után tisza az olaj ami lejön. Akkor jó ha nem tiszta mert akkor a retek kifolyik az olajjal. Valószínű nálad nem az olajban lebeg mikor cseréled hanem le van ülve. Így viszont benne marad.
Az olaj sokáig elálna viszont az olajokhoz hozzáadot egyéb anyagok miatt nem ajánlott 1 évnél tovább benne tartani. Tudom nem kellemes mert én is nyaranta mentem haza Magyarországra és nem kellemes mikor pár 100km motorozás miatt kell olajat cserélni de ennek ez az ára sajnos.
Attól függ, mit művelsz azzal a sportmotorral. Nálam a gyártói előírás szintén 12.000. Viszont a gyakorlatias megoldás, főleg, ha nem mai a paci inkább 6.000 km. Mivel én évente kb. pont ennyit megyek vele, nekem nem is kérdés, hogy szezonzáráskor vagy szezonnyitáskor cserélek olajat - mert ha tizedennyit mennék vele, évente amúgy is kéne.
Arról viszont érdemes lenne leszokni, hogy 5.000-ként cserélsz olajat, akkor is, ha az 2-3 év alatt jön össze. Évente cserélni kell, pont. Egy évi használat alatt pont tele lesz annyi forgáccsal, télen meg pont bepárásodik annyira, hogy a blokkodat gyilkolod, ha nincs évente csere.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!