Normális, hogy -2 fokban alapjáraton visszahül a motor?
A szerelő így nem tud semmit kideríteni, pláne nem a rejtett termosztáthibákat egy öreg autón. Pontosan az van, amit az utolsó írt.
Én is jártam már így, hogy diaggal minden szuper álló helyzetben. Aztán elkezdtem menni a kocsival és lejtőn szépen hűlt vissza motorféknél. Pedig kikapcsoltam a fűtést, belső keringetésre tettem és szépen ment le a vízhőfok.
A termoszát jó hőfokon nyitott, nem is volt belassulva, de a végállásban megakadt és kb. 1mm rés maradt. Ennyi elég volt hozzá, hogy télen visszahűljön a vizem. Garázsban járatva se tűnik fel az ilyen, mert hideg marad a hűtő, olyan kis mennyiség jutki alapjáraton. De fordulaton, -10 fokos menetszélnél már brutálisat hűt így is.
A kérdezőnél épp az a gond, hogy menet közben minden rendben, csak alapjáraton hűl vissza.
Nyilván egy teljesen átmelegedett motortömbbel, üzemmeleg olajjal nehezebben hűl vissza, de az sem lehetetlen, főleg, hogy hideg körülmények között a termosztát nincs folyamatosan nyitva, és a kis vízkörben lévő vízmennyiség pufferkapacitása már jóval kisebb.
Persze, nem lehetetlen, de nem -2 °C-ban, hanem mondjuk -20-ban. Igen, valóban azt írta, hogy menet közben minden rendben, csak ugye menet közben van terhelés is. Nekem erre az lenne a tippem, hogy a termosztát alapvetően jókor nyit, és kb szabályoz is, de nem zár le teljesen, hanem egy nagyon picit nyitva marad. Ez a nagyon pici nyitva maradás részterhelésen már pont az az állapot, amit mondjuk alapból megkívánna a hőmérséklet szinten tartásához, de alapjáraton már sok.
Azt írja, hogy 15 perc alatt 60 °C-ra visszahűlt neki. Beleszámolva, hogy a műszerek felfelé csalnak, ez még a valóságban akár kevesebb is lehet. Ezt akárhogyan is nézem, nem normális. Rengeteg olyan ország van, ahol ennél napi szinten jóval hidegebbek vannak, és nem szoktak az autók visszahűlni alapjáraton, egy normál használatú fűtéstől.
Menet közben jó volt nekem is, mert 6L üzemanyag égett el kb. 1 óra alatt. 90-92 fok között ugrált a vízhőfok diag szerint sík úton. Alapjáraton ez kb. 0,5L/h egy ilyen motornál. Sokkal kevesebb hő keletkezik.
Egy helyben nekem is visszahűlt és onnantól már folyamatosan OBD kiolvasóval mentem. Ekkor tűnt fel, hogy motorféknél a 92 fokról kb. 1km alatt 75-80-ra hűl a víz, mikor 0 fűtés, hőelvétel van. (Egyébként most már tudom, hogy ez a legjobb módszer az ilyen hibát megtalálni).
Aztán fél perc gáz után visszament újra 90-92-re.
A mutatót ha nézed ilyen kis hibát nem is veszel észre, mert az kb. 75-102 fok között középen áll. Az volt még gyanús, hogy menet közben bár mindig elérte az üzemit, de lassan, 8-10km alatt. Az újjal 3-5km télen. Hiába szabályoz jól a termosztát, ha egy minimális vízmennyiség folyamatosan átjut. Ezt lehetetlen kideríteni egy laptoppal, egy helyben pár perc alatt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!