A legújabb motoroknak a gyártók hogyan oldják meg a kicsi károsanyag kibocsájtást?
Innováció. Japánban régen is relatíve komolyabb követelmények voltak, a Honda azért találta fel a V-TEC-et. Katalizátorral okoskodnak, hogy még ne legyen túl drága és súlyos, de jobban kösse meg azokat a gázokat, amiket meg kell. Ezért van az új motorokban mindenféle szoftverrel optimalizált esőmód meg utcai mód meg minden anyámkínja.
Na meg nem véletlen, hogy az egykor (meg valamennyire most is) divatos 600 köbcentis 4 hengeres, sportmotorból visszahangolt motorok helyett (pl. lásd Honda Hornet) inkább 750 köbcentis kéthengeres az új modell.
A tartósság jó kérdés. Pont ezek miatt valahol spórolni kell, és ezt rendszerint azzal oldják meg, hogy ahova lehet, kerül az olcsó műanyag borítás. Nem gondolnám, hogy pl. a Honda vagy a Yamaha sz*rt adna ki a gyárból, de sajnos tény, hogy ezek már nem azok a motorok, amiket megveszel, és még ha 10 évesen vetted, akkor is legalább 20 évet elmegy, a mai motoroknál talán akkor jársz a legjobban, ha megveszed újonnan, és 3-4 év múlva, amikor még jó pénzt kapsz érte, eladod, jöhet a következő. Bár ezt nekem is csak mondta nálam hozzáértőbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!