Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Arra mekkora esély van, hogy...

Arra mekkora esély van, hogy például egy helikopternél egy rotorlapát random leszakad a tengelyről vagy eltörik használat közben?

Figyelt kérdés
Mondjuk még nem hallottam ilyen esetről, de egy ilyen véletlen balesetre van esély?

jan. 26. 16:50
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
82%
Hát hamarabb gyullad ki egy bmw. 😃
jan. 26. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Vagy megtörténik vagy nem. :D

Azért volt már ilyen a történelemben..

jan. 26. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Hogy letörik, arra nulla, feltételezve, hogy nem éri külső erőhatás, azaz szerkezetileg nem sérül(t).


Hogy a tengelyről leesik... tulajdonképpen arra is nulla, csak egy hangyaf*sznyival nagyobb rá az esély. De azt érdekességképpen érdemes lehet tudni, hogy a tengelyvégen lévő rögzítő anyát nem véletlenül hívják "Jézus anyacsavarnak", mert ha az felmondja a szolgálatot (ergó elhagyja a gép a lapátjait), akkor kezdhetsz imádkozni. :D

jan. 26. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Nem valószínű.

Egy ilyen hibának lenne előjele, ami a kötelező karbantartásoknál és ellenőrzéseknél kiderülne.

jan. 26. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Gondolom maga a lapát valami ultraerős szénszálas anyagból van amely csak úgy nem tud eltörni. Meg gondolom a rögzítésük sem valami silányabb anyagú csavarokkal történik.
jan. 26. 17:15
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
#5 Az anyag annyira nem is fontos, inkább a formája és a rá ható erő iránya. Annyira nem forognak ám olyan gyorsan egy helikopter fő rotorjai, párszázas fordulatszám csak percenként (gondolj bele ugye hogy egy autó motorja ALAPJÁRATON is gyorsabban forog). Tehát a lapátokra ható erő nem olyan nagy. Ezen kívül ott van még a felhajtóerő, ami nem vízszintes, hanem függőleges irányú (a síkjához képest), ami miatt görbül a lapát, ez szerintem nagyobb problémát jelenthetne, de egyszerűen csak nem szabad rideg anyagot használni, mivel a rideg anyagok a legkisebb alakváltozás hatására is (mint például a görbítés) törnek. De nézd meg például a műanyag vonalzókat, azok is merev, szilárd tárgyak, mégis elég jól lehet őket hajlítani anélkül, hogy eltörnének. Viszont, ami fontos, ami miatt szerintem ez az erő sokkal nagyobb problémát okoz, az az, hogy a görbítés hatására idővel gyengül az anyag szerkezete, de az ebből adódó problémák könnyen elkerülhetőek a megfelelő odafigyeléssel, a lapátok folyamatos ellenőrzésével.
jan. 26. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Elég erős igen.. anno az UH1-et úgy tervezték hogy kb 10cm törzsátmérőig még a fát is átvágja.. (vietnamban volt haszna)
jan. 26. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

"valami ultraerős szénszálas anyagból van"


Menj ki akármelyik repülőmúzeumba és láthatod a régebbi helikopterek lapátjait. Mondjuk úgy messze van az ultraerős szénszálas anyagtól.


Videón olyat láttam, hogy helikopter hirtelen felhúzásból a saját tankolócsövét vágta le, repült tovább.

jan. 26. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Szolovjov ***** válasza:
100%
A Robinson repülő koporsók (R-44 és R-22) képesek rá hogy széttörik a forgószárny agyat és arról akkor repül minden. Vagy másik eset, amikor lekaszálják a saját faroktartó gerendájukat. Ez alacsony G-s repülési helyzetben, vagy erős turbulenciában történik meg. Az oka a moslék félmerev kialakítású forgószárny bekötés.
jan. 27. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Akkor is szerették lekaszálni a saját farokroturjukat, amikor erősen csapták oda leszálláskor. :)
jan. 27. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!