#9: Korábban voltak kék zónák, ahonnan euro 6 alatti dieseleket kitiltották.
Ebből van amelyiket azóta visszavonták.
Pl. Berlin:
#5 és #12 hozzászólását kiegészítve, a dízel arra "való" hogy reggel felhajtasz a pályára, vezetsz 130-as tempóval 150-200km-t egy irányba, majd délután haza. Magyarország annyira kicsi, olyan kevés autópályával, hogy kevés azon magánemberek száma akiknek tényleg ki tudják használni egy dízel előnyeit. Sokan vesznek éves 20-30 ezres futásnál, de van aki még 10 ezernél is dízelt. Egyszerűen nem éri meg, pont azért amit #5 pedzegetett. Pedig egszerű matek, nem kell túlbonyolítani. Az autó egy gép, aminek vannak alkatrészei, amiknek van üzemideje. 1-1 nem várt meghibásodástól eltekintve, az adott autó korát és VALÓS futását ismerve, lehet következtetni abból, hogy mennyibe fog kerülni a fenntartása. Ez 2 dolgon bukhat el. Ha használt dízelt veszel, sosem tudhatod hogyan használták előtted, illetve még mindig nem a valós futásteljesítmény van az órákban. Érdekes, hogy az 5 éves CR Octaviát is ugyan annyi km-el árulják, mint a 10-15 éves társát. Hát, ott valaki hazudik :D de lehet hogy mindketten.
A szívó benzines autó erre kevésbé érzékeny, azokat is tekergetik de nincs ami tönkremenjen bennük. Egy olajfogyasztásból eredő részleges motorfelújítás is megáll ott, mint dízelnél egy turbófelújítás vagy injektor csere.
#12 hózzászólását tovább egészítve, ugyan járművek vannak ahol a dízel a létjogosultság, de a felhasználás már egy másik kérdés. Abból jóval kevesebb van. Így lesz az, hogy teli van az ország 10-15 éves, napi 30-40km-t használt dízelekkel. Na ezért drága a dízel üzemeltetése. Továbbra sem arra való, akkor sem ha sokan arra használják.
#7 Mivel bántottalak meg azt nem tudom, de bocsi.
Nem a Rózsa dombon élek, azt látom, hogy sokan 1-2 milliót, ha össze tudnak rakni verdára akkor örülnek.
5 millió alatt nincs új autó, az ország csóró. Egy régi adagolós diesel a belét húzva is ment, egy CR nem fog, a nagy magyar ridegtartás ilyen. Sok az anyagi "long life" szervíz ciklus. Mert csak akkor csináltatjuk a kocsit, ha már nem megy, és akkor már drága.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!