Ez baromi összetett, de mégis egyszerű dolog. Van igazság #1 véleményében is.
Magyarisztán egy csóró elmaradott ország, elég öreg 15+ éves autóparkkal.
Az átlagos magyar 2010! elötti kocsit hajt, mire hozzájut átlag Pista, a "modern" CR diesel kocsihoz a világ összes kilómétere benne van (legalább! 3-400.000km) És ekkora futásteljesítmény után elég költséges javitásokat produkálhat egy lefingott CR diesel. Ehhez jön még a szájhagyománnyal és hiedelmekkel meghintett "Régen minden jobb vót" életérzés. És igen egy konkrétan elpusztított 1.9TDI 3-as golf működő magából vizet/olajat/gázolajat egyaránt folyató motorral is elment saját lábán a rocstelepre.
Nem a CR dízeltől, hanem a dízeltől. És nem félnek tőle, egyszerűen csak ésszerűek.
A helyzet az, hogy a dízeleknek már vagy 20 éve nagyon alacsony a létjogosultsága. Gondolom most jön majd a lepontozás, pedig ezt nem rosszindulatból mondom, mert benzinszagoló dízelgyűlölő vagyok, hanem csak egyszerű logika.
1. Kb. az Euro 4 volt az utolsó szabvány, amit még relatív könnyen tudtak teljesíteni a dízelmotorok, azóta csak kínozzák őket, ami mind a tulajok kárára történik. Mocsok drága berendezések, romló megbízhatóság, csökkenő teljesítmény.
2. Még ezzel a rengeteg kompromisszummal együtt is üldözik őket és jogosan, hisz a benzineseknél SOKKAL hangosabb, büdösebb, szennyezőbb.
3. A dízelmotoros autók egyetlen okból emelkedtek fel: az olcsó tankolás miatt. Az emberek fele mezőgazdasági gépekből lopott gázolajat tankolt, a másik fele meg használt sütőolajat. Utóbbi a mai dízeleket 2 perc alatt megölné, a gázolaj lopás napjai pedig régen elmúltak. Marad a benzinkút, ahol néha egy-egy rövid periódust leszámítva a gázolaj MINDIG drágább, mint a benzin.
4. Mindig azt az érvet lehet hallani, hogy kevesebbet fogyaszt. Oké, de egyrészt mint írtam drágább is a gázolaj, másrészt amennyit esetleg megspórol az ember az üzemanyagon, azt nem fogja félretenni. Senkinek sincs otthon "benzineshez képest megtakarított összeg" feliratú malacperselye. Azt a pénzt elkölti másra. Tehát oké hogy mondjuk 2 évig kevesebb volt a tankolás, de 2 év után ugyanúgy sóhajtozni fog az autószerelőnél a javítási árajánlat hallatán, mint a benzines tulaj, csak az ő számlája nem 200 ezer lesz, mint a benzines tulajé, hanem 500 ezer. És akkor felmerül két kérdés: 1) Megspóroltál-e az elmúlt időszakban ennyi pénzt pusztán az üzemanyaggal? Valószínűleg nem. 2) Az üzemanyagos spórolás miatt könnyebben ki fogod adni azt az 500 ezret csak úgy zsebből? Valószínűleg nem.
Mindezek tudatában nekem csak egy kérdésem van: mégis mi a fenéért választanék dízelt? Ha valaki amellett dönt, akkor vegyen azt, engem nem zavar. De azt azért lássuk be, hogy nem sok értelme van a dízelnek és aki nem azt vesz, az nem "fél", csak belátja, hogy nem éri meg a dízel.
3. Feltétlen ide kell büfögnöd a baromságod.
Egy pár nagyobb városból van kitiltva az EUro 3-ig.
Ettől felvelé már sehol nincsenek kitiltva.
Mint adagolós dízeles néha jó lenne, ha CR dízelem lenne, azon aztán nem tudsz elbabrálni semmit.
Na az enyémen el van, ez kb még a karburátoros, osztófejes kategóriának megfelelő.
Amúgy cserélj porlasztókat, nagynyomású szivattyút, turbót, és már meg is megvan az autó vételára. :D
2-es, sok realitásod nincs a témában, de a dumádból az tűnik ki, hogy egy jellemtelen, pökhendi szaralak vagy....
"Egy pár nagyobb városból van kitiltva az EUro 3-ig.
Ettől felvelé már sehol nincsenek kitiltva."
Nem már, hanem még... Elég fontos különbség.
#3 "Lassan már mindenhonnan ki vannak tiltva a dízelek"
Tudsz mondani példának ilyen mindenhonnant? Mert max a Nyugat-európai nagyvárosok egyes kerületeiből vannak de onnan a benzinesek is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!