Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 1.6-os szívóbenzines...

Egy 1.6-os szívóbenzines autót milyen fordulatszám tartományban használjak?

Figyelt kérdés
A computer már 2000-nél figyelmeztet hogy váltsak el, de benzines lévén és annak tükrében hogy egyébként sem túl erős én inkább a 2000-3500 közötti tartományt tudnám elképzelni nála. Mit mond az irodalom? Mi a legegészségesebb a motor szempontjából? Fogyasztás nem szempont.

jan. 25. 19:40
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
10%
Higgy a computernek! A gyár programozta, feltehetően kellő ismeretek birtokában. Ha szükséged van nagyobb teljesítményre (emelkedő, erőteljesebb gyorsítás), akkor pörgesd!
jan. 25. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
20%
800 és 5000 között.
jan. 25. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
29%

Váltani "érzésre" szokás, ha eleget vezeted fordulat szám nélkül tudod mikor "kívánja" a következő fokozatot.

Higgadt tempónál teljesen reális a 2000 körüli felváltás. Terhelésen (emelkedőn, dinamikus haladásnál) nyilván feljebb kell elváltani. De ezt érezni kell.

jan. 25. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
100%

A váltásra szóló figyelmeztetés a fogyasztás minimalizálását szolgálja. Az inkább azt jelzi, hogy mi az a legalacsonyabb fordulat, ahol már válthatsz.

Hogy te hol váltasz, az attól függ, hogy mekkora a teljesítményigény. Ha a maximális a teljesítmény a cél, akkor akár 5000-6000-ig is el lehet forgatni szükség esetén. Jól érzed egyébként, hogy normál közlekedésben ez a 2000-3500 az a tartomány, ahol jellemzően érdemes ezeket a motorokat használni. Itt már viszonylag normális forgatónyomatékot képesek kifejteni, de még nem fogyasztanak túl sokat.

jan. 25. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
72%
Nem tudom másnak mit ír az autó, nekem alapvetően sebességtartományokban írja, hogy váltsak, függetlenül attól, hogy éppen lefelé, felfelé megyek. Ha ott váltanék ahol mondja, akkor kinyírnám a motort.
jan. 25. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:

Én azt szoktam nézni, hogy az enyém 1.500-2.000 közötti fordulaton már használható nyomatékot ad. Úgy szoktam váltani, hogy váltás után ebbe a tartományba essen vissza a fordulat, amennyiben nem a gyorsítás, csak a nagyjából egyenletesen növekvő sebességgel haladás a cél.


Nyilván ha dinamikusabb haladás a cél, vagy emelkedőn megyek akkor 2.000 alá nem engedem, de inkább 2.500-3.000 között mozgok vele.


Előzéseknél elforgatom ameddig kell, az viszonylag ritka, hogy 5-6.000-ig ki lehetne pörgetni mert addigra elérem a kívánt sebességet.

jan. 25. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:
Mi van az alacsony fordulatszámmal? Tudtommal az sem feltétlen tesz jót a motornak ha alacsony fordulaton üzemel. Közelítsük meg onnan a kérdést hogy váltást követően hova esik vissza a fordulatszám. Ha visszaesik 1500-ra azt érzem hogy akkor már szinte küzködik az autó, nulla tartalék van benne, bármi történik pl emelkedő, vagy minimálisan lassul a forgalom akkor rögtön válthatok vissza. Lehet szerencsésebb lenne inkább 4-esben 2000res fordulaton menni 50-el, nem? ..mint az előbbi eset.
jan. 25. 21:02
 8/21 anonim ***** válasza:

Ami rosszat tesz, az a kis fordulat és nagy terhelés. De ezt érzed, mert akkor rángat a motor.

Ezért nincsenek kőbe vésett értékek, mert minden motor más és a terheléstől is függ.

jan. 25. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:

Önmagában semmi gond nincsen az alacsony fordulatszámmal, ha az megfelelő körülmények között van használva a sebesség tartására és nem gyorsításra.


Gyorsításhoz meg nyomaték kell, amit csak magasabb fordulatszámon ad le a benzines motor.


Nyilván ha érzed, hogy az autó küszködik, akkor ne kínozd, hanem válts vissza egyet, vagy eleve el se érd azt a szintet, ahol küszködik. Eleve 50-es sebességnél egy kis benzinesnek még a 4-es fokozat is határeset. 4-esbe is csak akkor rakom, ha összefüggő szakaszon tudok egyenletes sebességgel menni.


Városban eleve érdemesebb egyel alacsonyabb fokozaton menni, hogy szükség esetén dinamikusan tudjon mozdulni az autó, például sárgul a lámpa és át akarsz érni, vagy van lehetőség sávváltásra, stb.


Váltásnál is inkább a váltás dinamikája számít. Mész egyenletesen 4-esben akkor elég a 2.000 fordulat. De ha hirtelen gyorsítani akarsz akkor lehetőleg ne 1.500-2.000 fordulatnál verd oda padlóig a pedált, mert az a legrosszabb amit a motorral tehetsz. Ilyen esetben válts vissza egyet, hogy 2.500-3.000 legyen a fordulat és ott már lehet neki bátran taposni.

jan. 25. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
46%
padlógáz, pirosnál váltás
jan. 25. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!