Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Régi dízelek, pl. Audi a4 1.9...

Régi dízelek, pl. Audi a4 1.9 tdi, e46 318d, 320d meg társai bírják a városi használatot? Pl. napi 10-20 km vegyesben, hétvégente akár egyben 30-40-50 km? vagy esetleg havi egyszer 100 km részecskeszűrő miatt?

Figyelt kérdés

jan. 20. 19:20
 1/10 anonim ***** válasza:
66%
Miért ne bírná? Nincs olyan kocsi, amelyiknek meg van tiltva a városi használat vagy gyárilag nem javallot. Ez egy városi legenda, hogy napi 100 km alatt megdöglik a dízel. Tény, hogy a több hidegjáratás nem egészséges, de ne ássuk már el a takarékos, erős, megbízható dízelmotort a kert végébe. A világ összes mozdonya, hajója, teherkocsija meg mezőgazdasági gépe, a személykocsik fele dízel, s mégsem omlott össze a világ, csak a rettegés megy. Tönkremegy valamije, kicseréled bennem, ami elromlott és hajtod tovább a következő 300.000 km-ig.
jan. 20. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Hm, micsoda igazad van. :)
jan. 20. 19:31
 3/10 anonim ***** válasza:
87%
Persze, bírja, ha néha-néha van hosszú táv akkor nem is lesz gond vele. Viszont fázni fogsz, mert mire elkezd bemelegedni odaérsz ahova mész.
jan. 20. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Értem. De a fűtés a víz hőjén múlik nem? Úgy tudom nem a motor bemelegedésén múlik hanem a termosztáttól.
jan. 20. 19:43
 5/10 anonim ***** válasza:
#4 És a termosztát nem a vizet szabályozza? :'D
jan. 20. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
49%
Kevesebb hőt termel a dízel.
jan. 21. 07:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Részecskeszűrő nincs ezekben a régiekben. Gyakorlatilag korom lerakódások hamarabb képződnek, illetve okoznak gondot, jellemzően tisztítás és megy tovább az élet.
jan. 21. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Persze.

Annyi az egesz, hogy mindig eggyel kisebb sebessegfokozatban megyek, mintha benzines autom lenne.

Varosban szinte csak 3-ig kapcsolok es jol porgetem a motort, ne kokszosodjon.

jan. 24. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Én is dízelt akarok venni, heti kb 50 km város kisebb utakkal, illetve rendszeresen lenne egy nagyobb út is 100-200 km.

Igazából nem látom alátámasztva sehol normálisan, hogy dízellel szentségtörést követ el aki nem heti 1000 km-t megy pályán hanem néha városba is betéved. Mindenki ugyanezt a betanult szöveget tolja.

Az a helyzet, hogy mára már szinte nem gyárt senki sima szívóbenzint. Kb minden új benzines kocsin ott figyel a turbó, dpf meg kitudja még mit találnak ki a következő években a kibocsátás csökkentés miatt. Ezek ugyanúgy nem szeretik a sok rövid távot, hidegen járatást mint egy ugyanezekkel felszerelt dízel motor.

Szerintem nem jársz rosszabbul, ha veszel egy jó konstrukciójú dízelt mintha benzint vennél.

jan. 27. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
48%
#9 DPF nélküli régebbi dízelek egész jól bírják, újabb részecskeszűrős dízelmotorok esetén hosszú távon meg tudja bosszulni magát, de erősen konstrukció függő, mennyire érzékeny. Némelyik 100e km alatt DPF cserés, mások 200e felett elmennek hozzányúlás nélkül.
jan. 28. 08:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!