A legtöbb helikopteren biztonsági okokból van két hajtómű?
Például EC135 és hasonlók, de a régebbi típusokon is gyakran kettő hajtóművet helyeztek el. Ennek oka az üzembiztosság? Hogy ha egyik meghibásodik repülős közben a másikkal biztonságosan le lehessen szállni?
Továbbá az üzembiztosság szól a hajtóművek mellett a belsőégésű motorok helyett?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A legtöbb helikopteren nincsen két hajtómű.
Többek között a korai UH-1/AH-1 harci helikopterek is egy hajtóművesek, míg újabb variánsaik már két hajtóművel rendelkeznek. De vannak helikopterek amik elérhetőek 1 és 2 hajtóműves polgári verzióban is mint a Bell 206.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amúgy nagyrészt nyilván a teljesítmény a lényeg. Amit el lehet érni 1 nagy vagy 2 kisebb hajtóművel is, innentől a tervezés ezer kérdésének megválaszolása után döntik el, melyik lesz optimálisabb.
Illetve nem csak az a lényeg, hogy "elbírná" hanem az is, milyen körülmények között kell használni. Például magashegyi viszonyok között hatalmas a teljesítmény veszteség. Még Forma 1-ben is mindig említik amikor Dél-Amerikában tengerszinthez viszonyítva magasan van a pálya.
Plusz ugye a tömeg, feleannyit nyom egy kisebb hajtómű mint egy belsőégésű motor, egyszerűbb felépítésű is és nagyobb teljesítményt ad le.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem tudom honnan vetted, de leginkább egy hajtóművel szerelik a helikoptereket.
Na erről ennyit!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ebben a cikkben választ kapsz arra, hogy miért kéthajtóműves helik vannak pl. a mentőknél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!