Mi az elektromos autózás árnyoldala?
Mi az elektromos autózás árnyoldala?
Ti miért nem vennétek elektromos autót?
Inkább a használati okokra lennék kíváncsi.
Vagy inkább nagyon jó, mindenkinek elrktromos autót?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A hátrányai:
Bekerülési költség: az elektromos autók jelenleg jóval drágábbak, mint a belsőégésű motoros változatok.
Nyilvános töltők: Vagy működik, vagy nem. Vagy kell előre regisztrálni, vagy nem. Vagy tudsz kártyával fizetni, vagy töltsél le valami kötelező appot ami megintcsak vagy működik vagy nem. Ez a probléma a Teslákat nem érinti.
Speciális felhasználás: Például ha 3 tonnás utánfutót vontatsz minden nap, akkor nincs megfelelő elektromos autó.
Megoldott problémák:
Hatótávolság. Már van elég olyan modell, ami hosszabb utakra is alkalmas lehet. Erre sokan mondják, hogy "de hát csak 300 km -t bír egy töltéssel és meg egy nap megyek 500 -at is". Azért 300-500 km alatt illik legalább egyszer, ha nem kétszer megállni és egy kicsit pihenni/elmenni wc -re, stb. Ha a nyilvános töltő hálózat problémáját megoldják, akkor amíg a sofőr elmegy wc-re az azutó tud eleget tölteni.
Előnyök:
Csendesebb.
Kevesebb károsanyag-kibocsátás a jármű teljes élettartama alatt. Ezt vannak cikkek, ahol vitatják, de ha valamivel több a teljes károsanyag kibocsátás, akkor is jobb az elektromos autó, mert nem ott szennyez, ahol az emberek vannak (a városok levegője így is javulhat)
Olcsóbb üzemeltetés. Ez csak akkor igaz, ha otthon tudod tölteni. Néhány jobb munkahely már biztosít ingyenes (vagy nevetségesen olcsó) töltési lehetőséget a céges parkolóban.
A mai elektromos autók az átlag felhasználó igényeit már most ki tudják elégíteni. Ha a bekerülési költséget nem számoljuk (igen, tudom, hogy ez miért rossz), akkor általában a km költség annyival alacsonyabb, hogy a megtakarított pénzből bőven lehet évente két alkalomra autót bérelni azokra az utakra, amire az elektromos tényleg alkalmatlan. Ennek az a legnagyobb hátránya, hogy két nappal előre kell gondolkodni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@12
Ezt megtanulod szeretni.
Néha bekapcsolom az ev módot a kettes priuson, ebben nincs hanggenerátor, és konkrétan hang nélkül lopakodok.
Munkahelyi parkolókban sétálnak az emberek, én meg kikerülöm őket, 0 hanggal. Nagyon vicces amikor megijednek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Attól félek, hogy valakit elütünk, hogy ennyire halk. Sima benzinesnél is volt már nem egyszer hogy sétálgat az úttesten, és egyszercsak átkel körülnézés nélkül, satu fék, majdnem elütöm."
Ergo tök mindegy, hogy mennyire halk, aki idióta az egy tank elé is kisétál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hatótáv/töltés még jelent némi kompromisszumot, de egyre kisebbet. Már teljesen élhető elektromos autókat lehet kapni. A nyilvános töltési lehetőségek drágák, és egyelőre nem túl kiépített az infrastruktúra. Nyilván az autók terjedésével ez is fejlődni fog, és a megújuló energia hányada is nőni fog.
Én azt gondolom, hogy most közelítjük azt az állapotot, amikor már érdemes venni. Az árak jönnek lefelé, a műszaki tartalom rohamosan fejlődik, nő a verseny a piacon.
Ha beleférne anyagilag, meglenne a kertes házam napelemekkel, akkor már elektromos autóm lenne, vagy arra spórolnék. Szeretném, ha a következő autóm már elektromos lenne, ami úgy 5-6 éven belül lesz esedékes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!