Elektromos autónál miért ilyen könnyü elforgatni a kormányt álló helyben?
Figyelt kérdés
Felhasadt a szemöldököm, mert lefejeltem az autó tetejét beszálláskor. Hozzá voltam szokva ahhoz a mozdulatsorhoz, hogy beszálláskor megkapaszkodom a kormányban, és úgy ülök be. Ezúttal viszont egy nissan leaf-et kellet vezessek, aminek olyan laza, könnyen elfordul a kormánya, hogy egy újjal körbe lehet pörgetni, mintha csak csapágyakon forogna üresben. Szóval megfogtam a kormányt, azt hirtelen elfordult és bumm a fejes. Nem azt mondom, hogy rossz autó, ezt ki lehetett volna védeni ha nem vagyok béna, de mégis mi a gyakorlati haszna van ennek a "feature"-nek?jan. 11. 12:21
1/32 anonim válasza:
Az a gyakorlati haszna, hogy ha ki akarsz állni a szűk parkolóból, el tudod fordítani a kormányt, mielőtt megmozdulna a kocsi.
2/32 anonim válasza:
Nem csak elektromos kocsinál van így, csomó újabb belsőégésű motoros kocsinál is, azokban is többnyire elektromos szervó van már.
3/32 A kérdező kommentje:
De miért nem csak akkor puhul fel a kormány, ha már bent ül a vezető? Zárt autónál így csak balesetveszélyes.
jan. 11. 12:33
4/32 A kérdező kommentje:
Tudom mi a szervő, és mire való. De itt nem szervóról van szó, ilyenkor a kormány nincs is összeköttetésben a kerékkel. Körbe pörög az kormány anélkül, hogy elfordítaná a kereket. Ha bekapcsolom az autót, akkor a kormány magától bepozicionálja magát, és magátol oda forog, ahol épp a kerék áll.
jan. 11. 12:43
5/32 A kérdező kommentje:
Szóval kikapcsolt állapotban a kormány végtelenszer körbeforgatható. Nincs olyan, hogy eléri a végét is ott megütközik.
jan. 11. 12:46
6/32 anonim válasza:
"ilyenkor a kormány nincs is összeköttetésben a kerékkel"
Azt mégis hogy? Ilyen megoldásról még nem is hallottam mivel alapvetően balesetveszélyes megoldás lenne. Amúgy meg itt valami nem okés mert legfeljebb a kormányzár megfogta volna.
7/32 A kérdező kommentje:
Szerintem a kormáyzár felold abban a pillanatban, ahogy kinyitom az ajtót.
jan. 11. 12:50
8/32 anonim válasza:
#3
Mert a sebességfüggő kormányszervót úgy konstruálták, hogy az autó sebességének növekedésével csökken a rásegítés, hogy ne lehessen könnyed kormánymozdulatokkal fejreállni, vagy az árokban kikötni.
9/32 anonim válasza:
#5
Gondoltál arra, hogy hibás a kormány és/vagy a szervo?
10/32 A kérdező kommentje:
Ez nem a szervó miatt van. Úgy kell elképzelni, mintha a kormány és a fogasléc között lenne egy kuplung, és amíg meg nem nyomom a START gombot addig nincs kapcsolat a kormány és a kormányozott kerekek között. A korány szabadon elfordítható minden irányba végtelenszer, anélkül hogy a kerekek megmozdulnának. Nem tudom hogy a f@szba tudnám másképp elmagyarázni,
jan. 11. 12:57
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!